י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
דם עבדיך השפוך

חסרי בושה: מתכננים בניית קוטג'ים על קברי קורבנות השואה

מגרשים ומתחתם קברי אחים של קורבנות הנאצים נמכרים כ"מקום טוב לקוטג'ים" ביער סמוך לעיר לבוב באוקראינה. במקום קבורים יהודים שניסו להימלט ממחנות הריכוז, לשם נלקחו על ידי הנאצים הנמלטים נתפסו והוצאו להורג בהמוניהם. מיד לאחר המלחמה צמח במקום יער אורנים

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pixabay

סמוך לעיר לבוב באוקראינה מספר יזמים מתכננים לרכוש חלקות אדמה עליהן נקברו יהודים שנרצחו על ידי הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה, ביער אורנים בכפר ליד לבוב. על פי דיווחים בתקשורת המקומית, יער ברוחוביצקי הוא גוש יער הכפוף למועצת העיר לבוב, וחלק ממנו שייך למחוז יבוריב שבאזור לבוב.

על פי הדיווח בתקשורת המקומית, ישנה הטעיית קונים פוטנציאליים, המוכרים שיקרו לגבי פרטים שונים הקשורים למכירת המגרשים, הם גם לא סיפרו שהמקום הוא למעשה קבר המוני של יהודים. הם ציינו בערמומיות כי האתר "עבר את הבדיקה לחפירות ארכיאולוגיות".

ביער זה קבורים יהודים שניסו להימלט ממחנות הריכוז, לשם נלקחו על ידי הנאצים במלחמת העולם השנייה על ידי מסילת הברזל הסמוכה. הנמלטים נתפסו והוצאו להורג בהמוניהם ליד הבורות, ונקברו יחד באדמה, מיד לאחר המלחמה צמח במקום יער אורנים.

מקומות ההוצאות להורג והקבורה ההמוניות ביער זה נדונו לראשונה בפומבי בשנת 2014, כאשר תושבים מקומיים פנו לפעילה המקומית, לשעבר חברת מועצת העיר לבוב, וירה ליאסקובסקה המנוחה שסייע לשמר את המקום, למרות כל השינויים שלאחר המלחמה והיישוב מחדש, זיכרון הקברים הללו נשמר באזור הזה, ועדיין נקרא "גבעות יהודיות".

יער לבוב אוקראינה נאצים קבר אחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד