כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

כתב אישום נגד דוקר האברך בט' באב: תכנן לרצוח יהודי

הוגש כתב אישום נגד אחמד עביד, מעורב בפרשת דקירת האברך בשער שכם במוצאי צום תשעה באב • "הנאשם החליט להגיע לאזור ושם לרצוח יהודי" • כיצד תוכננה הדקירה?

זירת האירוע במוצאי תשעה באב
זירת האירוע במוצאי תשעה באב

פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד גאולה כהן, הגישה לפני זמן קצר לבית משפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אחמד עביד, תושב עיסוויה שבירושלים, בן 23, בגין מעורבותו באירוע הדקירה שהתרחש במוצאי ט' באב באזור שער שכם.

על פי כתב האישום, באירוע זה עביד דקר את המתלונן מספר רב של פעמים בפלג גופו העליון. כתוצאה מכך, נגרמו למתלונן פצעי דקירה בחזו, במותנו ובאמת ידו.

עביד מואשם בניסיון רצח, חבלה בכוונה מחמירה, שיבוש מהלכי משפט והחזקת סכין.

העובדות:

בתאריך 15.7.13 אירעה התפרעות בסמוך לשער שכם בירושלים. במהלך ההתפרעות עברו במקום הנאשמים סולטן (רבאח) אבו חומוס ו-מחמוד (סעדי) רג'בי. בשלב מסויים סולטן צילם את האירוע ואז התכופף לכיוון הקרקע ועורר את חשד כוחות הביטחון, כי הוא מרים אבן. בעקבות זאת עוכב נאשם סולטן ולאחר זמן מה שוחרר לדרכו.

בתאריך 16.7.13, בו חל השנה צום תשעה באב, בשעות הצהריים, לאחר ששמע מסולטן על התקרית, החליט הנאשם אחמד (בן שעבאן) עביד להגיע לאזור שער שכם בירושלים, ביחד עם אחרים, ושם לרצוח יהודי אשר ייקרה בדרכם. לשם כך הצטייד נאשם אחמד בסכין ונשא אותה על מותנו.

אחמד יצר קשר עם הנאשמים סולטן ומחמוד ועם שלושה נוספים – אחמד עאטף עביד, א.א וב.ב (קטינים) וקבע להיפגש עמם סמוך לסופר מרקט "סנאביל" בעיסוויה.

בסמוך לשעה 0:00 נפגשו הנאשמים, אחמד עאטף עביד, א.א וב.ב. אחמד הציע כי ייסעו כולם ביחד לירושלים על מנת להכות יהודי, והשישה קשרו קשר לפגוע ביהודי באיזור שער שכם. בשיחה עם נאשם סולטן הבהיר לו נאשם אחמד כי בכוונתו לדקור יהודי ליד שער שכם.

השישה נסעו יחדיו במונית שירות לירושלים. בדרך, הבחין נאשם מחמוד כי אחמד נושא סכין והבין כי התקיפה תתבצע באמצעות הסכין.

בהגיעם לאיזור שער שכם התיישבו השישה על המדרגות במקום ואז נפרדו אחמד וסולטן מהחבורה וחיפשו קורבן לתקיפה. סולטן ציין בפני אחמד שבכוונתו להמית את הקורבן באמצעות דקירות בצווארו. סולטן ואחמד הבחינו בשוטרים וחיילים, אך נאשם סולטן חשש שאם יידקרו חייל או שוטר יירו עליהם, ולכן שכנע את אחמד לא לדקור אותם.

בסמוך לשעה 8:45, בסמוך לצד הפנימי של שער שכם הבחינו הנאשמים סולטן ואחמד באברך משה מנחם לימואי, יצחק מישאלי וחננאל מישאלי, שלושה עוברי אורח בעלי חזות חרדית, שהולכים לעבר השער.

לאחר זמן מה חזרו אחמד וסולטן אל שאר חבריהם. בשלב זה עזבו אחמד עאטף עביד, א.א וב.ב את המקום.

לאחר מכן, הבחינו הנאשמים שוב במתלונן ובשניים שעמו הולכים לכיוון רח' סולטאן סולימאן. אחמד ביקש ממחמוד לעלות לכיוון הרמזורים ברחוב הסמוך, לתצפת ולהתריע אם יגיעו לאזור אנשי כוחות הביטחון, וסולטן הצטרף לאחמד, בכוונה להרוג את אחד היהודים.

סולטן ואחמד הלכו אחרי האברך לימואי ואז התנפל עליו אחמד, ניסה לדקור אותו בצווארו, ודקר אותו מספר רב של פעמים בפלג גופו העליון בכוונה להורגו. האברך לימואי ניסה לגונן על גופו במהלך התקיפה, וכתוצאה מכך פגעה אחת הדקירות באמת ידו.

בשלב זה דחף נאשם סולטן את האברך לימואי כדי למנוע ממנו לתפוס את אחמד, וסולטן ואחמד חברו אל מחמוד וברחו מן הזירה.

הנאשמים עלו על מונית שירות לעיסוויה וביקשו מן הנהג לנסוע באופן מיידי, כשהם מבטיחים לו תשלום עבור כל מקומות הנסיעה הפנויים במונית.

כשהגיעו לעיסוויה, בסמוך לשעה 23:00, החליף הנאשם סולטן את בגדיו והעביר אותם לאחת מאחיותיו המתגוררת בבית נפרד ממנו, כדי להקשות על מציאת הבגדים.

מיד לאחר מכן, פנו הנאשמים אחמד וסולטן לספר סאלח עביד וביקשו ממנו לפתוח את המספרה באופן מיוחד ולספרם, וזאת בכוונה לשנות את חזותם ולהקשות על איתורם וזיהויים כמבצעי הדקירה.

כתוצאה מן התקיפה נגרמו למתלונן פצעי דקירה בחזהו, במותנו ובאמת ידו. הפגיעה בידו גרמה לו לנזק עיצבי. כמו כן, כתוצאה מהתקיפה נגרם לחנניה מישאלי נזק נפשי כתוצאה מכך שצפה באירוע והוא נזקק לטיפול רפואי.

במעשיהם המתוארים לעיל, ניסו נאשמים סולטן ו-אחמד לגרום למותו של האברך לימואי שלא כדין, ונאשם מחמוד גרם ביחד נאשמים סולטן ו-אחמד חבלה בכוונה מחמירה למתלונן. כמו כן, נאשמים סולטן ו-אחמד עשו מעשים שונים בכדי להכשיל חקירה פלילית בכוונה לשבש חקירה משטרתית. בנוסף נשא נאשם אחמד סכין שלא כדין.

הוראות החיקוק לפיהן מואשמים הנאשמים:

ניסיון לרצח – עבירה לפי סעיף 305 (1) לחוק העונשין, התשל"ז-1977 (להלן:החוק).(נאשמים 1 ו-3)
חבלה בכוונה מחמירה- עבירה לפי סעיף 329(1) לחוק. (נאשם מחמוד (סעדי) רג'בי)
שיבוש מהלכי משפט – עבירה לפי סעיף 244 לחוק. (נאשמים סולטן (רבאח) אבו חומוס ואחמד (בן שעבאן) עביד)
החזקת סכין – עבירה לפי סעיף 186 לחוק. (נאשם אחמד (בן שעבאן) עביד)
דקירה תשעה באב שער שכם כתב אישום חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד