י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חשש לאסון אקולוגי

100,000 טונות של נשק כימי נאצי בקרקעית הים הבלטי

אם נשאב את המים מהים הבלטי, נגלה ערמות של מוקשים, חביות ופצצות עמוסות בכימיקלים רעילים שנערמו בבתי הקברות של הריסות במים. מדענים חוששים: כאשר הגרוטאות הפוסט-גרמניות נאציות יתכלו, נעמוד בפני אסון אקולוגי

100,000 טונות של נשק כימי נאצי בקרקעית הים הבלטי
חומר כימי צילום: Pixabay

העיתון הפולני Gazeta Wyborcza דיווח כי עד 100,000 טונות של נשק כימי של גרמניה הנאצית שנותרו לאחר מלחמת העולם השנייה, נמצאים בקרקעית הים הבלטי, ומהווים סכנה לאסון סביבתי.

על פי הדיווח, בין 40,000 ל-100,000 טונות של נשק כימי מתקופת המלחמה שוכנים בקרקעית בחלקים שונים של הים הבלטי. "קשה להעריך את הכמות המדויקת היום", נכתב בעיתון. "כמו כן, קשה להגדיר במדויק את כל אתרי ההשלכה. לאחר שחיילי ברית המועצות פירקו מחסני תחמושת בפולין ובגרמניה והיו אחראים ל'נטרול' הנשק הכימי הגרמני".

לפי העיתון, הנשק הכימי המדובר הוא בעיקר חביות גז חרדל, פצצות ומוקשים המכילים חומרי לוחמה כימיים, בעיקר חרדל וארסן. במאמר דווח כי מחקר של האקדמיה הפולנית למדעים בין 2011 ל-2019 הראה שפצצות גז חרדל מזהמות את הים עד לרדיוס של 70 מטר, והורגות את החי והצומח התת-מימיים.

נשק כימי נאצי נקבר בים הבלטי בשנים הראשונות שלאחר מלחמת העולם השנייה על ידי החלטת ועדה משולשת שנוצרה במיוחד, שכללה את ארה"ב, בריטניה וברית המועצות.

חומר כימי חומר נפץ גרמניה נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד