י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תופעה מתפשטת

ארגון הבריאות העולמי מגנה תקיפות קופים בגלל חשש לאבעבועות

כלי תקשורת מקומיים ברזילאים דיווחו על מספר מקרים של התקפות נגד קופים - כולל תקרית שבה הורעלו 10 קופים בשמורת טבע במדינת סאו פאולו בעקבות החשש מהתפשטות אבעבועות רוח. "אנשים בהחלט לא צריכים לתקוף את החיות"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: מתוך הסרטון

ארגון הבריאות העולמי גינה אמש (שלישי) את ההתקפות המתגברות נגד קופים בשל חשש להתפשטות אבעבועות הקוף בברזיל, כולל תקרית שבה הורעלו 10 קופים בשמורת טבע במדינת סאו פאולו. "מה שאנשים צריכים לדעת הוא שההידבקות שאנו רואים מתרחשת בין בני אדם", אמרה מרגרט האריס, דוברת ארגון הבריאות העולמי, לכתבים בז'נבה.

דבריו של האריס הגיעו לאחר שאתרי חדשות ברזילאים דיווחו כי 10 קופים הורעלו בתוך פחות משבוע בעיר סאו חוזה דו ריו פרטו בדרום מזרח מדינת סאו פאולו. האריס אמרה כי בעוד שהמחלה יכולה להתפשט מבעלי חיים לבני אדם, ההתפרצות האחרונה היא בין בני אדם בלבד. "אנשים בהחלט לא צריכים לתקוף את החיות", אמרה.

תקריות דומות דווחו גם בערים אחרות, כאשר אנשים תוקפים קופים על ידי יידויי אבנים או הרעלתם, על פי דיווחים בתקשורת המקומית. בברזיל יש יותר מ-1700 מקרים של אבעבועות הקוף, על פי נתונים של ארגון הבריאות העולמי. אדם אחד מת מהמחלה ב-29 ביולי, לפי משרד הבריאות של ברזיל.

אבעבועות הקוף, הנגרמות על ידי נגיף, מועברות מאדם אחד למשנהו באמצעות טיפות, חפצים מזוהמים ומגע קרוב עם אדם נגוע, כך על פי ארגון הבריאות העולמי. עד כה, אירופה רשמה כ-13,912 מקרים מאושרים, על פי נתונים מהמרכז האירופי למניעת ובקרת מחלות.

מאז מאי, כמעט 90 מדינות דיווחו על יותר מ-29,000 מקרים של אבעבועות הקוף. ארגון הבריאות העולמי סיווג את התפרצות המחלה שהייתה פעם נדירה כמצב חירום בריאותי עולמי ביולי.

קופים אבעבועות הקוף ברזיל ארגון הבריאות העולמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד