י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בהשקעה חסרת תקדים

העיר שתהפוך לגן עדן למשתמשי התחבורה הציבורית

מדובר בהסכם תחבורתי חסר תקדים, הכולל צירי העדפה בהיקף כולל של 35 קילומטרים, מתוכם 30 קילומטרים של נת"צים טקטיים הניתנים לביצוע מיידי, בתוך כשנה

העיר שתהפוך לגן עדן למשתמשי התחבורה הציבורית
אוטובוס של חברת דן. אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

משרד התחבורה ועיריית ראשון לציון חתמו היום (רביעי) על הסכם משתל"ם (מהלך שינוי תחבורתי למרחב המוניציפלי) בהיקף של כ-650 מיליון שקלים.

מדובר בהסכם תחבורתי חסר תקדים, הכולל צירי העדפה בהיקף כולל של 35 קילומטרים, מתוכם 30 קילומטרים של נת"צים טקטיים הניתנים לביצוע מיידי, בתוך כשנה.

במסגרת ההסכם, ראשון לציון תרושת בנתיבי העדפה לתחבורה ציבורית ותחבורה בת קיימא, שתאפשר להרחיב את שירות התחבורה הציבורית, ולספק אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי, כבר בשנה הקרובה.

לאורך נתיבי התחבורה הציבורית יוצבו מצלמות אכיפה והעדפה אלקטרוניות, שיבטיחו שמירה על דרך פנויה ותנועה חופשית לאוטובוסים. 

במסגרת ההסכם יתווסף שירות תחבורה ציבורית בהיקף של כ-111,000 קילומטר נסועה בשבוע, ויוסדרו כ-144 דונם של שטחי מסופים, חניונים ומבני ריענון לנהגים בעיר, הכוללים כ-843 עמדות אוטובוסים. רוב מתקני התשתית החדשים יאפשרו הטענה של אוטובוסים חשמליים, שיפעילו את השירות העירוני. 

במסגרת ההסכם, שמוערך בכ-650 מיליון שקלים, ייחנך גם שירות חדש – "הקו המקדים-חום", שיאפשר תוספות שירות משמעותיות שיזכו להעדפה לאורך התוואי העתידי של הקו החום. 

בעוד כשנה (יולי 2023) יוקצה נתיב קיים לטובת תחבורה ציבורית, עליו ייסעו אוטובוסים מפרקיים חדשים וחשמליים, שינועו לאורך התוואי בתדירות גבוהה של 7.5 דקות ברוב שעות היום.

בנוסף, ראשון לציון תוביל מהלך דרמטי לקידום תשתיות רכיבה בעיר. במסגרת ההסכם יסללו למעלה מ-33 קילומטרים של שבילי אופניים, שיחוברו ישירות למוקדי ביקוש ובהם תחנת הרכבת, מוקדי תעסוקה, מוסדות חינוך, מרכזי בריאות ואזורי בילוי ופנאי. לצידם יוקמו עמדות ריענון לרוכבים, מתקנים לקשירת אופניים, עמדות ייעודיות לניפוח אוויר, ברזיות, אמצעי הצללה, עצים ועוד. בנוסף, יקודם מרחב ממותן תנועה בהיקף של 11 קילומטרים, בו תוגבל מהירות הנסיעה ל-30 קמ"ש בלבד. 

עם החתימה על ההסכם, ראשון לציון מצטרפת לנתניה, ראש העין וחולון שחתמו על הסכמים משת"למים בחודשים האחרונים. מדובר בתוכנית הדגל של משרד התחבורה, שתיושם בקרוב בערים נוספות בארץ, שיבחרו לקדם תחבורה ציבורית, ועלותה הכוללת נאמדת במיליארדי שקלים.

 

 

 

רב קו משרד התחבורה תחבורה ציבורית ראשון לציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד