י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אין ארוחות חינם: ארגון 'שופר' הפסיד ל'כינר'

'כינר' נגד 'שופר': הארגון, בראשו עומד הרב אמנון יצחק, סירב לשלם על אירוח במלון - והפסיד במשפט • חוייב לשלם למלון למעלה מ-160 אלף שקלים • כל הפרטים

הרב אמנון יצחק. צילום: פלאש 90
הרב אמנון יצחק. צילום: פלאש 90

הארגון שופר להפצת יהדות, בראשו עומד הרב אמנון יצחק, חוייב לשלם סכום של 169,169.57 ₪, בתוספת הפרשי הצמדה וריבית כדין בתוספת שכר טרחת עו"ד , למלון הנופש "כינר" שבצפון-מזרח הכנרת . זהו סכום שהארגון נותר חייב לבית המלון, בגין אירוח שלא שולם.

במשך שנים, שררו אידיליה וקשרים הדוקים בין 'שופר' ל'כינר'. הארגון היה עורך בבית המלון, שבתות אירוח לתומכי הארגון, כמו גם ארוחות צהריים בימות החול, לאלו שהצטרפו למסעות בקברי צדיקים, יחד עם הרב אמנון יצחק.

במשך תקופה ארוכה, הכל התנהל כשורה. הנתק החל כאשר לפני כשלוש שנים אירח הארגון במלון כינוס גדול בשבת ולא שילם את החשבון שעמד על 169,169.57 שקלים (180,000 שקלים, נכון ליום הגשת התביעה.

בית המלון הגיש תביעה נגד 'שופר' לבית משפט השלום בתל אביב ודרש את הוצאות האירוח. נציג התביעה עו"ד אליהו בוסקילה הוסיף וטען , כי מכיוון שהמלון היה מוקדש כולו לארגון, נגרם לו אובדן רווח בסך של 42,659 שקלים. כמו כן – התביעה דורשת גם עוגמת נפש והוצאות נוספות, בסך של 50,000 שקלים. סך התביעה הכללית היא על 272,659 ₪.

מנגד, הגיש ארגון שופר תביעה נגדית על סך 896,900 שקלים.

לטענת ארגון שופר, במהלך השנים האחרונות התדרדר מצב המלון בכל תחום, החל מרמת הניקיון וכלה באיכות הירודה של האוכל, המלון הפר את ההסכם ולא עמד בהתחייבויותיו על פיו , הציג בפני ארגון שופר מצג שווא לפיו, המחיר אותו משלמת הנתבעת הוא המחיר הנמוך ביותר, דבר שהתברר כלא נכון, שכן החשבונות של המלון שגויים וגבוהים מהחישוב שנעשה על ידי ארגון שופר. המלון נהג בזלזול כלפי אורחי ועובדי ארגון שופר ושף המלון ביזה והשפיל את מנכ"ל ארגון שופר...

בין היתר נטען, על ידי עו"ד חיים כפיר שייצג בתחילה את הארגון, שלל טענות נוספות ועל פי יש לערוך קיזוז משמעותי מהסכום הנתבע. לדבריו, ששה התלוננו כי לא היה כיבוד די הצורך, אחד התלונן על חרקים בחדר , השני על עכברים... חוסר מגבות כללי בחדרים , בריכה מלוכלכת בעלים ובחרקים מספר טלוויזיות שלא נותקו ועוד שלל נימוקים שמצדיקים לטענת 'שופר' את גובה התביעה הנגדית המסתכמת, בסכום של קרוב ל-900,000 שקלים.

השופט רחמים כהן, דחה את כל טענות ארגון שופר על הסף, וחייב אותו לשלם את כל הוצאות האירוח, בתוספת שכר טרחת עורך דין בסך 60,000 שקלים.

"עיינתי בראיות הצדדים, שקלתי את טענותיהם והגעתי למסקנה, שיש לקבל את התובענה בחלקה ושיש לדחות את התביעה שכנגד במלואה". כתב השופט בפסק דינו.

לדברי השופט, לא ניתן לקבל את טענת הקיזוז,. שכן, הקיזוזים הנטענים על ידי ארגון שופר אינם נסמכים על תשתית עובדתית או משפטית או הסכמית , זאת בניגוד לטענת ארגון שופר שהקיזוזים נעשו בהסכמת המלון. השופט הבהיר, כי קיזוז שרירותי שאיננו מגובה בראיות לנזקים או בהסכם משפטי, אינו תקף.

עו"ד אסף חרסט שייצג את ארגון שופר בתיק האמור, מגיב לבקשת 'בחדרי חרדים':

יצגתי את התיק האמור בעיקר לקראת סופו. פסק הדין, שטרם הגיע לידינו, עדיין לא מוצה וגם טרם התקבל על שולחננו. כשיתקבל, נלמד אותו ונוכל עניינית להגיב. מה שחשוב להדגיש, כי אסור לחזור על הטעות, שבה נתקלתי, שישנם שקשרו את שמו של הרב אמנון יצחק. לפסק הדין. יודגש: זוהי איננה תביעה נגד הרב, אלא רק נגד הארגון. הרב גם לא הופיע כצד או כעד בדיונים. הרב הינו מרצה בארגון, הוא לא חבר העמותה, ואיננו מנהל אדמיניסטרטיבי. הוא מתעסק בהרצאות תורניות ולא כל דבר מעבר לכך".
שופר אמנון יצחק כינר מלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד