כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בנט: רחבה מיוחדת ל'נשות הכותל' • זועמות: זה מעליב

הרחבה החדשה שתיקרא 'עזרת ישראל', ממוקמת ליד 'קשת רובינסון' ותהיה מעורבת לגברים ולנשים • 'נשות הכותל' זועמות: "לא לתת לביריונים להכתיב מדיניות"

רחבת התפילה החדשה. צילום: דוברות הבית היהודי
רחבת התפילה החדשה. צילום: דוברות הבית היהודי



השר נפתלי בנט, המכהן כשר התפוצות וירושלים, הכריז על פתיחת רחבת תפילה חדשה עבור 'נשות הכותל', במסגרת פשרה במאבק המתחולל בינן לבין החרדים בכל ראש חודש ברחבת הכותל המערבי.
הרחבה החדשה, שתיקרא 'עזרת ישראל', ממוקמת באזור 'קשת רובינסון' ותהיה מעורבת לגברים ולנשים.

בנט, ניסה בחודשים האחרונים לפתור את המחלוקת בין 'נשות הכותל', הדורשות לשנות את ההסדרים ברחבת הכותל המערבי לבין החרדים שנלחמו על שמירת מנהגי המקום כבית כנסת.

בעקבות הפרובוקציות של 'נשות הכותל' מידי ראש חודש והמאבקים האלימים שהתפתחו ברחבה מצד חרדים שמחו על התנהלותן - יזם בנט בניית רחבה מיוחדת, דרומית לשער המוגרבים - שעתידה למנוע את הפרובוקציות מצד 'נשות הכותל'.

על פי ההסדר המוצע, עזרת הנשים ועזרת הגברים ימשיכו להיות מנוהלים על-ידי 'הקרן למורשת הכותל המערבי' ויקבלו הכרה רשמית כמקום לתפילה על פי ההלכה בלבד.

הרחבה החדשה, הממוקמת מדרום לשער המוגרבים, היא בגודל של כ- 450 מ"ר, ויכולה להכיל 450 מתפללים. הרחבה מיועדת לתפילה בלבד וייאסר השימוש בה לאירועים כדוגמת חתונות ובריתות.

"ערב ראש השנה החלטנו להביא לסוף למחלוקות בשריד בית מקדשנו", אמר השר בנט. "אני לא מוכן שיהיו מריבות פנימיות של העם היהודי לפני ראש השנה. את האנרגיות שלנו עלינו לתעל לתפילה, לסליחה ולאחדות, לצד שמירת הסטטוס קוו בכותל המערבי".

ענת הופמן, יושבת ראש ארגון 'נשות הכותל', הביעה התנגדות נחרצת לפשרה שהציע בנט. היא דיברה בגלי צה"ל: "אסור לתת לבריונים להחליט לנו על מדיניות. אני מוכנה להידבר ברגע זה עם השר בנט ולהציע לו הצעות מצוינות שלא יגרמו לאף אחד פגיעה ברגשות. אני מאוד מכבדת את רגשותיהם של אחרים, אבל אני לא מוכנה שיזרקו אותי להצעה חלופית שנמצאת נמוך יותר, ויש חשיבות לזה".

במסיבת עיתונאים שקיימו 'נשות הכותל' הן הגדירו את הצעת הפשרה של בנט: "מעליבה".
הכותל המערבי נשות הכותל נפתלי בנט קשת רובינסון רחבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד