י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ואתם משלמים להם משכורת

שערורייה: סירבו לכנות את המחבלים מאלעד "טרוריסטים"

מגיש בתאגיד השידור הציבורי ברדיו 'מכאן' בשפה הערבית סירב לקרוא את הפתיח ביומן הבוקר שכינה את מבצעי טבח הגרזנים באלעד "טרוריסטים" | את הסיפור המקומם חושף עמית סגל 

שערורייה: סירבו לכנות את המחבלים מאלעד "טרוריסטים"
המחבלים מהפיגוע באלעד צילום: פלאש 90

שערורייה בתאגיד השידור הציבורי 'כאן' הממומן מכספי אזרחי המדינה. לפני יומיים מגיש בתאגיד השידור הציבורי ברדיו 'מכאן' בשפה הערבית סירב לקרוא את הפתיח ביומן הבוקר שכינה את מבצעי טבח הגרזנים באלעד "טרוריסטים". הם פנו אל סמנכ"ל התאגיד שאחראי על המדיה בערבית וזה הציע שינסחו את המחבלים כ"מבצעי הפעולה באלעד", טרמינולוגיה שמזכירה ערוצים אצל שכנותינו הפחות ידידותיות. כך מדווח עמית סגל ב'חדשות 12'.

לפי דיווחו, העורך לא הסכים לכל. והקטע לא שודר כלל. הרקע מקומם לא פחות כאשר מנהל השידורים בערבית בתאגיד 'כאן' הוריד בחודש יוני הוראה שאוסרת להגיד על מחבלים פלסטינים "טרוריסטים" אלא בהתייעצות איתו.

מ'כאן חדשות' נמסר בתגובה: "ניסוחי החדשות בערבית במכאן הם ניסוחים המבוססים על עריכה עיתונאית, מקצועית ועניינית. אין כל מחלוקת על כך שמחבלים רוצחים הינם טרוריסטים - כפי שנאמר בכתבה ששודרה ביומן הבוקר ובידיעה במהדורות החדשות. התייעצות עם עורכים לגבי ניסוחים היא דבר מקובל".

הדבר מקומם שבעתיים כאשר מדובר בגוף ציבורי שממומן מכספי האזרחים שמשלמים מכיסם את אותם מנהלים ושדרנים.

טרוריסטים מחבלים פיגוע באלעד תאגיד השידור כאן עמית סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד