י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תמורת סכום כספי משמעותי

ארה"ב: סוכלה מזימה איראנית להתנקש בחיי היועץ לביטחון לאומי

משרד המשפטים האמריקני הגיש כתב אישום נגד חבר במשמרות המהפכה של איראן, בגין מזימה לרצוח את היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית לשעבר, ג'ון בולטון. הרצח תוכנן כנקמה על חיסול מפקד משמרות המהפכה קסאם סולימאני בידי ארצות הברית • כל הפרטים

ארה"ב: סוכלה מזימה איראנית להתנקש בחיי היועץ לביטחון לאומי
ג'ון בולטון צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

משרד המשפטים האמריקני הגיש היום (רביעי) כתב אישום נגד מהדי רזאי, חבר במשמרות המהפכה של איראן, בגין תכנון לרצוח את היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית לשעבר, ג'ון בולטון. המניע היה נקמה על חיסול מפקד משמרות המהפכה, קאסם סולימאני בידי ארצות הברית בינואר 2020.

מהדי רזאי, בן ה-45, החל לתכנן את הרצח בשם ארגון הטרור מאוקטובר 2021, והיה בקשר עם אנשים בארצות הברית להם הציע 300 אלף דולר כדי לבצע את הרצח בוושינגטון או מרילנד.

בכיר במשרד המשפטים, מתיו אולסן אמר על כתב האישום: "על משרד המשפטים מוטלת החובה להגן על אזרחינו מפני ממשלות עוינות המבקשות לפגוע או להרוג אותם, זאת לא הפעם הראשונה שאנחנו חושפים מזימות איראניות על אדמת ארצות הברית, אנחנו נפעל לחשוף ולשבש את המאמצים הללו".

איומים איראנים דומים הושמעו וממשיכים להיות מושמעים נגד שר החוץ לשעבר מייק פומפאו ובכירים אחרים בממשל טראמפ לשעבר שעבדו בנושאי איראן. הקונגרס הרחיב בשקט את אופי ההגנה של פומפאו, בתגובה לאיומים האיראניים הללו. ארבעה פקידי ממשל פעילים ולשעבר עם ידע על הרקע המודיעיני העדכני ביותר אישרו בחודש שעבר שהאיומים האיראניים נגד בולטון ופומפאו נמשכים, ואמינים ביותר.

משמרות המהפכה של איראן מתעבים במיוחד את בולטון ופומפאו, שלדעתם הובילו את אסטרטגיית הסנקציות "הלחץ המקסימלי" של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ נגד משטרו של האייתוללה עלי חמינאי. אבל המניע העיקרי למזימות נגדם, נעוץ ברצונה של איראן לנקום בינואר 2020 על חיסולו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני.

במסמך שפורסם בחודש שעבר הזהיר המרכז הלאומי ללוחמה בטרור כי איראן מקדמת "מערכה רב-כיוונית" נגד כמה פקידים אמריקאים, ובמיוחד אלה שהיו במרכז קבלת החלטות בחיסול גנרל כוח קודס האיראני קאסם סולימאני.

"מאז ינואר 2021, טהראן הביעה בפומבי נכונות לנהל פעולות קטלניות בתוך ארה"ב ומכוונת בעקביות על הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, מזכיר המדינה לשעבר מייקל פומפאו, וגנרל קנת מקנזי, כאחד ממטרותיה המועדפות לנקמה" נכתב בדו"ח. "איראן כנראה תראה בהרג של פקיד אמריקאי שהיא רואה בדרגה שווה לסולימאני או אחראי למותו כפעולות תגמול מוצלחות".

כזכור מוקדם יותר השנה, שר החוץ האמריקאי, אנטוני בלינקן, אישר במהלך שימוע בקונגרס כי איראן מכוונת נקמה לבכירים בארה"ב, בעבר דווח כי מזימות טרור איראניות תוכננו במיוחד נגד שר החוץ לשעבר מייק פומפאו, בנוסף ליועץ לביטחון לאומי לשעבר ג'ון בולטון.

ניסיון התנקשות איראן קאסם סולימאני ג'ון בולטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד