י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מהדורת בין הזמנים ראשונה

לייבל'ה: הליכודניקים ששיקרו במדגם הפריימריז

והשבוע - לייבל'ה במהדורת בין הזמנים קלילה: כל ההתרחשויות מאחורי הקלעים של הפריימריז הסוערים בליכוד | היכן יצאו המפורסמים לנפוש בבין הזמנים? | היכן נצפה רמי גרינברג שעות לפני מעצרו? | ואיש התקשורת שכבש את ליבם של בכירי המשטרה במרחב דן 

לייבל'ה: הליכודניקים ששיקרו במדגם הפריימריז
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה עדיין לא התאושש מתשעה באב ומהמבצע החפוז בעזה, יחד ימי בין הזמנים שהתחילו ואיתם השאלה הנצחית "אבא מה נעשה היום?", (זמן טוב לציין כי ברקע כל השיחות שלייבל'ה מנהל בימי בין הזמנים, נשמעים קולות וצרחות של ילדים) וכבר נפלו עליו הפריימריז בליכוד. לייבל'ה, שחשב שהוא ילך לישון במדגמים עם ארז תדמור, הופתע להתעורר עם יולי אדלשטיין שעקף אותו.

לייבל'ה לא חלם כי הליכודניקים שנוהגים להטריל את הסוקרים דרך קבע, יעשו דבר דומה לעד המדינה שלמה פילבר וערוץ 14. אך בסוף התברר כי פילבר צדק. רק במיקומים הוא קצת פספס. לא נורא תמיד יש פעם נוספת. 

12 שעות קודם מעצרו, ראה לייבל'ה לא פחות ולא יותר את רמי גרינברג, ראש העיר פתח תקווה, נכנס למאפייה ברחוב ההסתדרות בעיר. על ההתרחשות באותה עת ברחוב - לייבל'ה לא יכול להרחיב.

לייבל'ה יודע לספר כי תחנת הרדיו 'קול ברמה' הייתה צריכה השבוע לערוך 'סימפוזיון' לבחורי הישיבות, כמנהג הישיבות החשובות. נבחר אולם בעיר בני ברק לטובת העניין וחברי כנסת אף הוזמנו מכל הסיעות. אך מכאן לשם, מסיבות שאינן ברורות, האירוע בוטל, כך שלחברי הכנסת נותר זמן ללכת להופיע בישיבות אחרות.

לייבל'ה שמע השבוע על איש תקשורת מוכר שהיה גר בשכונת נווה יעקב בירושלים ועבר דירה לשכונה הסמוכה, פסגת זאב, בבחינת דירה חדשה מרחיבה דעתו וכו'. לייבל'ה מאחל לו יישוב טוב.

וכך נראה בין הזמנים במשטרת מרחב דן: לישיבת סגל הפיקוד (ספ"כ) של מרחב דן הופיע אורח כבוד: העיתונאי והפרשן ישראל כהן שנתן כהרגלו סקירה מרתקת על הציבור החרדי. לייבל'ה שמע שהמשתתפים הבכירים שאלו שאלות קשות והביעו התעניינות והתפעלות רבה מההיסטוריה וההנהגה, עד למנהגים ודרך החיים של כל המגזרים. מי שיזם את המפגש הוא קובי פרטיג - יועץ לענייני קהילה.

את ח"כ משה אבוטבול ראה לייבל'ה בבית מדרשו 'ממזרח שמש' בעיר בית שמש, מקבל בברכה ובמאור פנים את רבה הספרדי של בני ברק, הגאון רבי מסעוד בן שמעון, שהגיע לפוש בעיר החרדית הגדולה. 

ומי שהמריא לחו"ל היה המשפטן של ש"ס, ח"כ משה ארבל שגם החלים לאחרונה וזה המקום לומר ברוך רופא חולים. ארבל נצפה בעיירת הנופש החדשה של החרדים זאקופנה בפולין וללייבל'ה נודע כי הוא נהנה מאוד, בטח אחרי שהתפנק אצל שוקי בפינה היהודית 'זקופנה כושר' ואף זכה לסלפי.

אפרופו זאקפונה, כך נראים השטיבלא'ך בימים אלו במקום. ממש כמו מעריב בפאתי איצקוביץ, רק עם נוף מטורף. 

את יענקי, הנכד המפורסם של שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, ראה לייבל'ה דווקא בכפר חב"ד. הנופש המפתיע מגיע לאחר שנים רבות בהן לא יצא לבין הזמנים, והנה הגיע בין הזמנים הראשון בו יכול היה לצאת עם הילדים ואף לרכב על אופניים מבלי להגיע למשמרת ברשב"ם. 

עורך מגזין 'משפחה' אריה ארליך נצפה דווקא בחנות הספרים 'אהרוני' בביתר (לא על שם סאטמר אהרוינים, אין חשש), כשהוא בודק עוד ספר בשביל להמשיך ולצבור את הידע העצום ממנו ניתן להתרשם בפודקאסטים.

 

ואילו את עמיתו, עורך 'משפחה' יוסי אליטוב, ראה לייבל'ה בגיחה קצרה ליד מלון וולדורף אסטוריה בירושלים, כשהוא מסדר את החליפה לקראת עוד פגישה. 

 

איש חסידות גור, מוטי בבצ'יק, נצפה בלילות בין הזמנים צועד במהירות ברחובות גאולה עם כובע לראשו, כיאה וכראוי לאיש הסיעה המרכזית והשבת. 

את הצלם שוקי לרר ראה לייבל'ה בנאות דשא אמיתי ברומניה עם איש חצרות החסידים ראובן צביאלי, וכשצביאלי סועד את ליבו, שוקי לרר גומע עוד פרק בספרו 'בצילו' על מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל.

במוצאי ט' באב לייבל'ה הגיע לשיכון חב"ד כדי לתפוס 'מעריב' שם תפס את חכ"ל יעקב ליצמן, סגן יו"ר וועד הפועל של אגודת ישראל, מחכה למניין, לילה לפני גזר הדין במשפטו. 

ליצמן עצמו לא התערבב בפרלמנט בשיכון חב"ד שכמובן דן בהרחבה לקראת הפסקת האש, על התוצאות וההשלכות, לאחר שכבר פינו את המקלטים מהביצים של הקמחא דפסחא. 

בחום הישראלי הבחין לייבל'ה בענק המוזיקה החסידי מאיר אדלר מתדלק את רכבו החדש. ללייבל'ה נודע שאדלר קנה רכב סוף סוף אחרי עשרים שנה שרק שכר ושכר. 

הזמר בני פרידמן נצפה השבוע מתפנק כראוי במסעדה בגבעת שמואל לאחר הופעה חזקה שלו בבנייני האומה בירושלים.

הפריימריז בליכוד: לייבל'ה הגיע לבנייני האומה בירושלים שם ראה את הבכיר ביותר יריב לוין, משוחח עם פנחס פלינקר וסוגר איתו פינות לקראת הניצחון במקום הראשון בליכוד. 

גם את אלי פולק ראה לייבל'ה בבנייני האומה מגיע לשטח ובודק את העניינים מקרוב. 

את כתב החוץ שלנו יענקי פרבר, ראה לייבל'ה יחד עם איציק קראוט, בעלי חנות הטשולנט "לייביש" מבני ברק, מקיימים 'ועשית' נוסח הליכוד בפריימריז של הליכוד בבני ברק. פרבר, כך מתברר, חבר ליכוד עוד מזמן לימודו בתלמוד תורה סאטמר בבני ברק.  

גם הפרקליט ישראל ענדען לא הזניח את הליכוד ושימש כמפקח בחירות. השבוע לייבל'ה התבשר כי הוא מעתיק את משכנו לבני ברק לאחר שנים רבות בבית שמש. בשיא הפיקוח, ראה לייבל'ה את ענדען עם גרשון מסיקה שהפסיד בהתמודדות על המקום ביו"ש. ועל זה נאמר לך תסמוך על יוסי דגן. 

כידוע לכל ברב בי רב, לייבל'ה לא מתעסק בפוליטיקה ואף בורח מזה כמטחווי קשת, אך כיוון ונגזר עלינו שוב לצאת ולבחור, לייבל'ה כבר לא יודע את נפשו. את משנת הח"כים מצטט כל דרדק ואת מצוות 'ועשית' אפשר לקיים גם בלי לדעת. לכן, כשנודע ללייבלה על הפודקאסט החדש של ישראל מאיר 'כאחד האדם' שמדבר עם פוליטיקאים בלי לדבר על פוליטיקה, הוא שמח עד מאוד: סוף סוף אפשר לצאת ידי חובת שניהם. הסדרה נפתחה עם הישיבשער של ש"ס, ממשיכה השבוע עם המתמיד של 'דגל' והולכת לארח את כל הח"כים מאנ"ש. צפו להפתעות.

השבוע נערך בטבריה זיץ מיוחד למאות משתתפי הטיול השנתי של ארגון 'חברים לחיים' של הרבנית נחמה קנייבסקי. בטיול משתתפים בני המשפחה של החולים האחים והאחיות שקצת מוזנחים בעקבות מחלת האח/ אחות. בסופו של יום גדוש התאספו לזיץ מרגש בו הופיע נפתלי קמפה שנתן את כל הנשמה. בתיעוד וידאו הוא נראה שר עם הילדים, ומוודא שאף ילד שרוצה לשיר עמו לא נשכח. לייבל'ה התרגש. 

אפרופו קמפה, בתשעת הימים נצפו הזמרים נפתלי קמפה ויואלי קליין שבאו לשמח חולה בשכונת רמות בירושלים יחד עם העסקן שדואג לחולים שוקי בריף. לייבל'ה יודע שזה היה בתשעת הימים והיה היתר מיוחד מרב השכונה שהתיר לשמח. 

את הרב יצחק גולדשטוף בעל ה'קובץ גליונות' ועלון 'דברי שי"ח' ראה לייבל'ה השבוע בשמחת נישואי נכד המשגיח רבי דן סגל שנערכה בבני ברק כשהוא מתברך מהמשגיח בחביבות. 

בהמשך ראה לייבל'ה את שמוליק כץ הצדיק, שלמרות שהמוסדות נמצאים בבין הזמנים, זכה לברכה נלהבת מהמשגיח ששמח לכבודו. 

במעמד סיום מסכת בישיבת ערלוי, ראה לייבל'ה את הצלם משה גולדשטיין עוסק בתיעודו כמו שרק הוא יודע. האירוע הופק על ידי המפיק האגדי אייזיק שטיין מ'שחקים הפקות'.

את העיתונאי חיים דרדק מ'חדשות הסקופים' ראה לייבל'ה השבוע שומר על זאטוטיו בגינת השעשועים תוך כדי דיווחי החדשות. מה לא עושים למען האישה בבין הזמנים. 

את המפיק של כל האירועים הגדולים בארה"ב אלי פרידמן ראה לייבל'ה בליל תשעה באב לומד בחוברת סדר חק לישראל, שהופץ בכל הריכוזים החרדים בארץ ובעולם ביוזמת מפעל ה'חק העולמי'.

איש הפרסום פיני רוזנטל יצא למרתון הרצאות על עולם הפרסום בקעמפים בעולם הישיבות. ביום רביעי האחרון העביר הרצאה למתנדבים המסורים, שלמרות בין הזמנים, מתמסרים לילדים המיוחדים של ארגון 'מסוגלים'.

באווירת תשעת הימים, התיישבו להם עוה"ד בנימין ארביב וחברו הטוב, חה"כ ינון אזולאי, למפגש מקצועי וחברי כאחד, כשהם מסתפקים בכיבוד חלבי.

פרופ' איתי שביט מונה למנהל אגף הילדים בהדסה. בתפקידו הוא מחליף את פרופ' שמעון רייף, אשר ביצע את התפקיד במשך השנתיים האחרונות. "איתי הוא נכס אמיתי", אמר מנכ"ל הדסה הפרופ' יורם וייס.

ולפינת המזל טובים והשמחות השבועית, כן ירבו בלעה"ר. 

לייבל'ה הגיע השבוע לכפר חב"ד לשמחת חתונתו של החתן התמים יהושע מרדכי ליפקין, בנו של עורך עיתון 'המבשר' העיתונאי הוותיק בנימין ליפקין. באירוע השתתפו רבנים ואישי ציבור רבים, לצד עיתונאים ואנשי תקשורת. 

ברכת מזל טוב לעסקן ואיש מירון חיים רבינוביץ, לרגל שמחת בר המצווה לבנו בכורו בשעה טובה ומוצלחת, שתתקיים ביום ראשון הקרוב באולמי 'אבני חן' בביתר. לייבל'ה הגיע השבוע לשטיבלא'ך ביוסף קארו בביתר, שם ראה את הנחת התפילין לבן. קודם לכן ביום שישי האחרון התקיים מעמד הנחת התפילין אצל מורו ורבו האדמו"ר מבאיאן לפני צאתו של הרבי למנוחה. 

ברכת מזל טוב לאפי פלדמן יו"ר 'איחוד הצלה' בני ברק, לרגל שמחת בר המצווה לבנו הערב באולמי 'כתר הרימון'. הכניסה לשמחה ללא בדיקת קורונה ואמבולנס פרטי. לייבל'ה ראה את מעמד הנחת תפילין אצל הרבי מויז'ניץ בשווייץ וגם שמע על המתנה המקורית שרכשו המתנדבים לחתן. סוד קטן, לא מדובר בש"ס עוז והדר. 

ברכת מזל טוב ל'הויז בחור' של האדמו"ר מבעלזא, הבחור החשוב בנימין (יומי) קוט מבורו פארק, לרגל שמחת אירוסיו הלילה בשעה טובה ומוצלחת עם הכלה, בתו של הרב יעקב לברון, ממונטריאול שבקנדה.

ברכת מזל טוב לח"כ חיים ביטון מש"ס, לרגל הולדת הנכדה בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב למ"מ ראש העיר אשדוד אבי אמסלם, לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה ומוצלחת. בשמחה השתתפו יו"ר יהדות התורה בעיר יחיאל וינגרטן לצד רבנים, חברי מועצה ואישי ציבור. 

ברכת מזל טוב ליצחק רביץ ראש מועצת קרית יערים טלז סטון, לרגל שמחת בר המצווה לבנו, אברהם רביץ השני, שתתקיים הערב באולמי 'בית ישראל' בירושלים. 

ברכת מזל טוב לעסקן מנחם ליכטענשטיין מבורו פארק, לרגל השמחה הגדולה בשמחת אירוסי בנו הלל ליכטענשטיין צלם מגזין 'די וואך'.

ברכת מזל טוב לברוך הימיל, מנכ"ל רפואה וחיים, לרגל שמחת הולדת הנכד, בן לבנו משה אליעזר הימל מאשדוד. השלום זכר והברית בשבת קודש בבית המדרש 'אהבת שלום' ויז'ניץ ברחוב הרב מלצר בבני ברק.  

ברכת מזל טוב לבה"ח זאב גולדווסר, יד ימינו של ראש ישיבת 'נתיבות חכמה' הגאון רבי דניאל וולפסון, לרגל שמחת נישואיו השבוע. 

ולסיום, את רבני שטפנשט וזלאטשוב ראה לייבל'ה בשמחת בר המצווה לנכד רבה הראשי של כפר יונה, הגאון רבי עוזי שוויצה, בן לחתנו הרב חנוך וסרמן, רב קהילת ישמח ישראל בכפר יונה.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד