י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
השורד האחרון

40 שנה לאחר הפיגוע במסעדה היהודית: משפחות הקורבנות דורשות צדק

פריז מציינת 40 שנה לפיגוע הטרור בו קיפחו שישה בני אדם את חייהם, החשוד היחיד שהואשם ברציחות עדיין טוען שהוא אינו אשם. שופטים צרפתים חושדים בו שהוא אחד מהחמושים שביצעו את הפיגוע ב-9 באוגוסט 1982 במסעדה יהודית

40 שנה לאחר הפיגוע במסעדה היהודית: משפחות הקורבנות דורשות צדק
משטרת פריז צילום: משטרת פריז

40 שנה לאחר הפיגוע ברובע היהודי בפריז, החשוד היחיד שמוחזק בידי מערכת המשפט הצרפתית עדיין טוען לחפותו. עורכי דינו של וליד עבדול רחמן אבו זאיד גינו את חקירת המשטרה על הפיגוע, ואמרו שהמשטרה מחפשת "צד אשם בכל מחיר".

החשוד הוסגר מנורבגיה בדצמבר 2020, היום הוא בן 63, פלסטיני נורווגי שהועמד מאז לדין בגין רצח וניסיון רצח ונכלא בצרפת. שופטים צרפתים חושדים בו שהוא אחד מהחמושים שביצעו את הפיגוע ב-9 באוגוסט 1982 במסעדה היהודית, אז שישה בני אדם נהרגו ו-22 נפצעו בעקבות פיצוץ רימון במסעדת 'גולדנברג'.

אבו זייד נולד בשנת 1958, ליד ג'נין, להורים חקלאים, הוא עבד בבנייה והצטרף לארגון הטרור פתח ב-1981 ועזב למחנה אימונים בסוריה. מ-1982 עד 1983, הוא טוען שהוא חי בלבנון. בנוגע לפתח, הוא מתעקש שאין לו שום קשר לארגון.

ב-1985 התחתן, נולדו לו שני ילדים וב-1991 היגר עם מסמכים כוזבים לנורבגיה, שאותה לא עזב מעולם. עכשיו הוא עומד לדין בצרפת, וזאת על רקע ציון ארבעים שנה לפיגוע. השופטים מאמינים שהם זיהו שלושה חשודים נוספים, שניים נמצאים בירדן - כולל המפקד של חוליית התקיפה, ושלישי נמצא בשטחים, אך ירדן סירבה שוב ושוב להסגירם.

פריז צרפת טרור איסלאמי נורווגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד