י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נבהל מהודעת טקסט

שני מוסלמים תובעים חברת תעופה לאחר שהורדו ממטוס

שני גברים מוסלמים תבעו את חברת 'אלסקה איירליינס' בגין אפליה. השניים הורדו מטיסה בעקבות תלונה של נוסע אחר על הודעות טקסט בערבית שהם שלחו אחד לשני. ולא אפשרו להם לנסוע יחד בטיסות שהוזמנו מחדש

שני מוסלמים תובעים חברת תעופה לאחר שהורדו ממטוס
מטוס: אילוסטרציה צילום: Pixabay

עורכי דין של המועצה ליחסים אמריקאים-אסלאמיים, תובעים את חברת התעופה 'אלסקה איירליינס', לאחר שבדצמבר 2020, החברה הורידה שני נוסעים מוסלמים, ואסרה עליהם לטוס יחד בהמשך.

אבובאקר דיראר ומוחמד אלאמין, שניהם אזרחי ארצות הברית ילידי סודן, היו במחלקה ראשונה וחיכו לטוס מסיאטל לסן פרנסיסקו. הגברים שותפים בעסק רפואי, הם תכננו לקנות רכבי עבודה ולהסיע אותם בחזרה למדינת וושינגטון, שם גרים שניהם.

כשהם חיכו להמריא הם ניהלו שיחות בערבית, ודיראר, שלח הודעה לחבר שלו בשיחה שכללה אימוג'י וטקסט בערבית. נוסע שישב ליד דיראר נבהל מהטקסט, לקח את התיק שלו ואמר לדיילת שהוא לא מתכוון להישאר במטוס.

התביעה מכנה את תלונת הנוסע "בלתי מבוססת ומופרכת", וטוענת שעובדי חברת התעופה בחרו "להפלות את הגברים על סמך דתם, הגזע, צבעם, המוצא האתני, והמוצא הלאומי שלהם".

לפי התביעה, מנהל 'אלסקה איירליינס' אמר לדיראר ואלאמין לרדת מהמטוס. ברגע שהם נענו, הוא הסביר שאחד מהם סומן בשל שליחת הודעות טקסט. העובדים השפילו אותם לעיני הנוסעים האחרים, כך נכתב בתביעה, ואילצו אותם לעבור אמצעי אבטחה נוספים גם לאחר שהמשטרה אמרה שהגברים אינם מהווים איום, עדיין לא נתנו להם לטוס יחד בטיסות שהוזמנו מחדש.

משטרת נמל סיאטל מסרה כי הקפטן הורה לרוקן את מיכלי השירותים לאחר שאחד מהגברים השתמש בשירותים, ומסרה כי חברת התעופה ביקשה מכלב משטרה לבדוק מזוודות לאיתור חומרי נפץ.

כמה מהצעדים הללו התרחשו גם לאחר שדיראר נתן את הטלפון שלו למנהל חברת התעופה, שבדק ותרגם את הודעות הטקסט המדוברות וראה בהן "תמימות לחלוטין", לפי התלונה.

על פי דו"ח המשטרה, חלק משרשרת הטקסט שראשיתה ב-2018 כללה את המספרים "911". עורך הדין של הגברים אמר שזו בדיחה של חברו של דיראר, שסיפר שזה מספר הטלפון של אשתו כי יש צורך "לענות בדחיפות ולהתייחס לשיחותיה ברצינות". חילופי דברים ביום הטיסה כללו אימוג'ים למיניהם בתגובה לתגובות חיוביות על תמונות.

בהצהרה מטעם חברת התעופה נאמר כי הם "אוסרים בהחלט אפליה" ולוקחים תלונות כאלה ברצינות. "האחריות הגדולה ביותר שלנו היא להבטיח שהטיסות שלנו יהיו בטוחות בכל יום, וזה כולל ציות לתקנות פדרליות של בטיחות של נוסעים", נכתב בהודעה. "מכיוון שהתיק הזה נמצא בהתדיינות משפטית, איננו יכולים לתת הערות או פרטים נוספים בשלב זה".

מטוס מוסלמים אלסקה איירליינס הודעות טקסט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד