ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
עדיפות גבוהה

מאמצים להחזיר שבוי מעל 10 שנים: ביידן לאסד: "תסיים את זה"

הנשיא ביידן פנה לסוריה וביקש להביא לשחרור עיתונאי שנחטף לפני 10 שנים. ביידן אישר מחדש את מחויבותו להחזיר את העיתונאי אוסטין טייס הביתה והפציר בממשלת סוריה להגיע להסכמה 10 שנים לאחר חטיפתו

מאמצים להחזיר שבוי מעל 10 שנים: ביידן לאסד: "תסיים את זה"
אוסטין טייס צילום: מתוך הקמפיין לשחרורו

ממשל ביידן הפציר בסוריה לסייע לארצות הברית להחזיר עיתונאי הביתה. צלם העיתונות האמריקני אוסטין טייס נחטף בדמשק בירת סוריה בשנת 2012, כעת, הנשיא ג'ו ביידן קרא לממשלת סוריה לעזור להחזירו הביתה.

ביידן אישר מחדש את מחויבותו להחזיר את העיתונאי אוסטין טייס הביתה והפציר בממשלת סוריה להגיע להסכמה כדי להבטיח את שחרורו 10 שנים לאחר חטיפתו. "אנחנו יודעים בוודאות שהוא הוחזק בידי המשטר הסורי", אמר ביידן בהצהרה ביום רביעי. "ביקשנו שוב ושוב מממשלת סוריה לעבוד איתנו כדי שנוכל להחזיר את אוסטין הביתה".

"למשפחת טייס מגיעה תשובות, אמר ביידן, והדגיש כי החזרת אזרחי ארה"ב "המוחזקים כבני ערובה או עצורים שלא כדין בחו"ל" היא העדיפות הגבוהה ביותר של ממשלו. בחודש שעבר חתם ביידן על צו ביצוע המאפשר לממשל ארה"ב להטיל סנקציות על המעורבים בחטיפה.

יום השנה ה-10 לשבי של טייס מגיע כאשר מאמצי ארה"ב לשחזר אזרחים הכלואים מעבר לים נמצאים באור הזרקורים, הספורטאית בריטני גרינר וחייל המרינס האמריקני לשעבר, פול ווילן, מוחזקים שניהם ברוסיה, וממשל ביידן הצהיר כי הם "עצורים בטעות". ארה"ב הציעה הצעה לרוסיה לחילופי שבויים לשחרורם.

טייס נסע לסוריה כדי לסקר את המלחמה במדינה, ועבד כצלם עיתונות עצמאי עבור סוכנות הידיעות הצרפתית AFP, וושינגטון פוסט, CBS וחברות חדשות נוספות לפני שנחטף בעיר הבירה דמשק באוגוסט 2012. מלבד מ"סרטון הוכחת חיים כמה שבועות לאחר מכן", לא היה מידע רשמי אם הוא חי או מת, אמרה משפחתו.

בהצהרה שפורסמה ביום רביעי, אמר שר החוץ האמריקני, אנטוני בלינקן, כי "הממשל יעשה כל מה שאפשר כדי שאוסטין יחזור הביתה". הבטחות כאלה הוצעו בעבר. נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ושר החוץ שלו מייק פומפאו הבטיחו גם הם להחזיר את טייס הביתה, ואמרו כי "אין עדיפות גבוהה יותר מחזרה של אמריקאים נעדרים בחו"ל".

הנשיא לשעבר טראמפ כתב מכתב לנשיא סוריה בשאר אל-אסד במרץ 2020 וביקש מסוריה "לעבוד איתנו כדי למצוא ולהחזיר את אוסטין", אך המאמץ לא הצליח.

בשאר אסד דונלד טראמפ ג'ו ביידן סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד