י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"ציד מכשפות"

שמר על זכות השתיקה: טראמפ סירב להעיד בחקירה אזרחית

התובעת הכללית של ניו יורק חוקרת האם ארגון טראמפ ניפח את ערכי הנדל"ן כדי לקבל הלוואות נוחות. טראמפ כינה את החקירה "ציד מכשפות". הוא אמר "סירבתי לענות על השאלות במסגרת הזכויות וההרשאות הניתנות לכל אזרח על פי חוקת ארצות הברית"

שמר על זכות השתיקה: טראמפ סירב להעיד בחקירה אזרחית
דונלד ג'ון טראמפ ג'וניור / דונלד טראמפ צילום: ויקיפדיה/אמיר לוי, פלאש 90

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ אמר כי סירב להעיד בחקירה אזרחית על נוהלי העסקים של משפחתו ביום רביעי לאחר שהופיע במשרד התובעת הכללית של ניו יורק. "סירבתי לענות על השאלות במסגרת הזכויות וההרשאות הניתנות לכל אזרח על פי חוקת ארצות הברית", אמר טראמפ והוסיף כי "לא הייתה לי ברירה" אלא להפעיל את התיקון החמישי, המאפשר הגנה מפני הפללה עצמית.

התובעת הכללית של מדינת ניו יורק, לטיטיה ג'יימס, בוחנת האם ארגון טראמפ ניפח את ערכי הנדל"ן. טראמפ וילדיו דונלד טראמפ ג'וניור ואיוונקה טראמפ, הפסידו במאבק משפטי על התייצבות לעדות. טראמפ אמר ביום שלישי באתר המדיה החברתית שלו, Truth Social, כי הוא הופיע במשרד התובעת הכללית.

דונלד ג'וניור ואיוונקה, היו אמורים להעיד בשבועה ביולי, אך ההצהרות נדחו עקב מותה של אמם, אשתו הראשונה של טראמפ. ג'יימס אמרה שהחקירה שלה חשפה ראיות משמעותיות לכך שארגון טראמפ ניפח את ערך הנכסים כדי לקבל הלוואות טובות אך המעיט בהם עבור הקלות מס.

טראמפ דחה את הטענות, וכינה את החקירה "ציד המכשפות הגדול ביותר בתולדות ארה"ב. "החברה הגדולה שלי ואני מותקפים מכל הצדדים", כתב טראמפ בפוסט ברשת החברתית שלו.

דונלד טראמפ חקירת טראמפ איוונקה טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד