י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
9000 קילומטרים

מדובאי לירושלים - במכונית: היזם היהודי שיוצא ל'הגשים חלום'

ברוס גורפיין איש עסקים יהודי, פירסם כי הוא יבלה שלושה שבועות בנסיעה מערב הסעודית בחריין, ירדן הרשות הפלסטינית וישראל | כחלק מהסכם אברהם, קל יותר למכונית עם לוחית זיהוי של האמירויות להיכנס לישראל

מדובאי לירושלים - במכונית: היזם היהודי שיוצא ל'הגשים חלום'
ברוס גורפיין עם חברים חדשים צילום: טוויטר

אמריקאי תושב איחוד האמירויות יצא למסע חייו כשהוא נוסע במכוניתו מדובאי לירושלים ותל אביב. היזם מתעד מסע של 9,000 קילומטרים שלוקח אותו מאיחוד האמירויות הערביות לישראל ביבשה כדי לפגוש יזמים שאפתנים, את הטיול הוא כינה "הגשמת חלום". ברוס גורפיין, יבלה שלושה שבועות בנסיעה דרך ערב הסעודית, בחריין, איחוד האמירויות, ירדן הרשות הפלסטינית וישראל במסע שהיה כמעט בלתי אפשרי עד לפני כמה שנים.

לאחר שישראל ואיחוד האמירויות נרמלו את היחסים ביניהן כחלק מהסכם אברהם, קל יותר למכונית עם לוחית זיהוי של האמירויות להיכנס לישראל. גורפיין מתכנן להשיק פלטפורמה שתסייע לעסקים במדינות האזור לשתף פעולה זה עם זה, במיוחד בטכנולוגיות מזון ומדבר. הוא צייץ לעוקביו בטוויטר כי הוא "מגשים חלום ארוך שנים, מסע ארוך, מסע לשילוב ולאיחוד טכנולוגיות, רעיונות ופלטפורמות חדשניות שבאמת יפגישו בין האומות".

למרות ההסכמים, הטיול אינו פשוט מכיוון שגורפיין נאלץ לארגן אישורים וביטוחים לכל מדינה בנפרד. הוא אמר ל-The National, עיתון באיחוד האמירויות, שהטיול עולה לו כ-6000 דולר. "אין חברת ביטוח אחת שתכסה אותי במשך כל המסע אז הייתי צריך לקבל פוליסות נפרדות בכל מדינה", אמר.

"זה משהו שרציתי לעשות כבר הרבה זמן. אני גר כאן מאז 1997, ועכשיו עם היחסים הכל כך טובים בין ישראל לאיחוד האמירויות, זה הרגיש הזמן הנכון", אמר גורפיין.

"רציתי לעשות את הטיול לפני כחמש או שש שנים אבל לא הצלחתי לקבל את האישורים הדרושים לכל מדינה", אמר. "הרבה מדינות לא הצליחו להבין למה אני רוצה אישור לנסוע לישראל עם מכונית עם לוחית מספר של איחוד האמירויות הערביות".

הוא אמר שהטיול הזדמנות לפגוש לקוחות פוטנציאליים: "מציאת פתרונות לבעיות ביטחון ותזונה, זה דבר כל כך חיוני, במיוחד באזור הזה, יש כל כך הרבה אנשים מוכשרים שעובדים באזורים האלה, וחשוב להפגיש ביניהם כדי לבחון פתרונות אפשריים שיכולים לעזור לרבים כל כך".

סעודיה ישראל ירדן איחוד האמירויות בחריין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד