י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עשרות הרוגים

חיל האוויר של אוקראינה טוען כי השמיד לפחות 12 מטוסים רוסיים

חיל האוויר של אוקראינה הודיע כי לפחות 12 מטוסים רוסיים הושמדו על הקרקע באי קרים הכבוש. ההודעה הגיעה בעקבות הפיצוצים הדרמטיים שנראו בבסיס האווירי סאקי בקרים

חיל האוויר של אוקראינה טוען כי השמיד לפחות 12 מטוסים רוסיים
הפיצוצים שנראו בבסיס האווירי צילום: צילום מסך

חיל האוויר של אוקראינה טוען כי השמיד לפחות 12 מטוסים רוסיים באי קרים. באוקראינה דווח כי המדינה ביצעה את התקיפה, אך ממשלת אוקראינה לא לקחה אחריות שלדעת מומחה אחד הייתה תוצר של תקיפה נועזת בלב הבסיס ולא של פגיעת טילים.

יורי איגנט, דובר חיל האוויר האוקראיני, אמר לטלוויזיה הלאומית של אוקראינה כי מחקירת התקרית, ברור ש"מחסן הנשק של המטוסים נפגעו". הוא אמר עוד: "ו-12 מטוסים הושמדו שם, זה ניצחון קטן, אבל ניצחון". האוקראינים טוענים על עשרות הרוגים, בעוד הרוסים טוענים כי רק אדם אחד נהרג, ו-13 אנשים נפצעו.

לא ניתן היה לאמת את הטענות של אוקראינה, אך בבסיס האווירי של סאקי נמצאים מטוסי קרב מסוג Su-30M, מפציצי Su-24 המשמשים באופן קבוע לשיגור טילים לתוך אוקראינה ולפטרל בים השחור והסביבה.

ההתנשאות הפומבית של אוקראינה לגבי המתקפה נועדה בחלקה לשמר אי בהירות לגבי האמצעים שנעשה בהם שימוש, כך אמרו מקורות לתקשורת האוקראינית, מה שעורר השערות רחבות לגבי האופן שבו קייב הצליחה לפגוע כל כך עמוק מאחורי קווים הרוסיים, באחת ההתקפות הראשונות על אדמת קרים מאז הפלישה הרוסית שהחלה בפברואר.

ג'סטין ברונק, אנליסט תעופה ב-Rusi Tanktank, אמר ל'גארדיאן', כי לאחר שלמד את הסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות, הוא לא יכול לראות שום עדות לטילים וכי הוא "כמעט בטוח שהיו פיצוצים משניים של מאגרי תחמושת או דלקס בונקרים אשר אוחסנו על המנחת או בקרבתו".

זה הוביל אותו למסקנה ש"התיאוריה הנוכחית הסבירה ביותר עבורי היא שכוחות מיוחדים אוקראינים ביצעו את המתקפה על ידי הסתננות קרוב מספיק לבסיס כדי לשגר מל"טים, ולפגוע במטוסים חונים או משאיות דלק".

מלחמת אוקראינה רוסיה האי קרים פיצוצים טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד