י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נמצא מוסתר מתחת למיטה

הבת גנבה מאמא שלה ציור בשווי 70 מיליון דולר

יצירות אמנות נמצאו בפשיטה של ​​המשטרה הברזילאית בביתו של נוכל המעורב בשוד. ארבעה אנשים נעצרו, כולל בתו של הקורבן עצמה, שהמשטרה מאשימה אותה בגניבת 16 ציורים, בשווי מוערך של 709 מיליון ריאל (130 מיליון דולר) מאמה שלה בת ה-82

הבת גנבה מאמא שלה ציור בשווי 70 מיליון דולר
אילוסטרציה צילום: Pixabay

ציור של אחד האמנים המפורסמים ביותר בברזיל המודרניסטית החלוצית טרסילה דו אמרל - נמצא מוחבא מתחת למיטתו של גבר שהיה חלק משוד אמנות של עשרות מיליוני דולרים.

על פי הדיווחים בברזיל, יצירות האמנות, בשווי מוערך של 300 מיליון ריאל (70 מיליון דולר) נמצאה בעיר ריו אתמול (רביעי) בבוקר במהלך מבצע משטרתי נגד לכנופיית רמאים ששדדו אלמנה קשישה של סוחר ואספן אמנות.

ארבעה אנשים נעצרו, כולל בתו של הקורבן עצמה, שהמשטרה מאשימה אותה בגניבת 16 ציורים, בשווי מוערך של 709 מיליון ריאל (130 מיליון דולר) מאמה שלה בת ה-82. אחת מיצירות האמנות היוקרתיות ביותר הייתה 'סול פואנטה' (שמש שוקעת) ציור שמן מרהיב משנת 1929 שנמצא מוסתר מתחת מיטה במהלך פשיטה באחד מבתי החשודים.

יצירות אמנות נוספות שנגנבו על פי הדיווחים בברזיל, שווים עשרות מיליוני דולרים. "אתה מכיר את הסיפורים שבהם אתה אומר: 'אני אאמין לזה רק כשאראה את זה'?. ואז אתה כן רואה את זה ואתה אומר: 'אני לא מאמין!'? זה אחד מאלה" כך אמרה כתבת טלוויזיה ברזילאית שדיווחה לצופים חדשות על הפשע המוזר ביום רביעי בצהריים.

חלק מ-16 הציורים הגנובים נמכרו על פי הדיווחים לאספנים מעבר לים, כאשר שניים מצאו את דרכם למוזיאון לאמנות אמריקה הלטינית של בואנוס איירס בארגנטינה. ושלושה נמצאו בגלריה לאמנות בסאו פאולו. תכשיטים בשווי מיליון וחצי דולר נגנבו גם כן.

על פי הודעת המשטרה, ההונאה החלה בינואר 2020 כאשר בתו של הקורבן שכרה 'קוראת בקפה' שהוטל עליה להתקרב לאמה שלה כשיצאה מסניף בנק בקופקבנה בריו.

הקוראת בקפה טענה כי בתה של האישה על סף גסיסה ולקחה אותה למגדת עתידות ולאסטרולוגית שאישרו את התחזית השקרית הזו. המשטרה טוענת שהשלישייה הציעה להתערב "רוחנית" תמורת תשלום, ובמהלך מספר שבועות קיבלה הכנופייה מאות אלפי דולרים על מאמציהם כביכול להציל את הבת.

כשהאלמנה החלה לחשוד וסירבה להמשיך לשלם, היא רותקה בכוח לביתה ברובע החוף הדרומי העשיר של ריו, אוימה והוכתה ובהדרגה נשדדה מאוסף האמנות שירשה מבעלה המנוח.

ברזיל שוד תכשיטים ציורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד