ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"זה עצוב לי"

הח"כית לשעבר על התוצאות: "הרסו את הפוליטיקה"

ח"כ לשעבר ב'עבודה' איילת נחמיאס-ורבין התייחסה לתוצאות הפריימריז המפתיעות שבהן נדחקו המבוגרים והוותיקים לטובת הצעירים • וטענה ש"פריימריז - אחד הדברים שהרסו בעיניי את הפוליטיקה הישראלית"

הח"כית לשעבר על התוצאות: "הרסו את הפוליטיקה"
פריימריז במפלגת העבודה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

חברת הכנסת נעמה לזימי הופתעה אפילו בעצמה כשסיימה בערבו של יום שלישי את הפריימריז במפלגת 'העבודה' במקום הראשון, והיא תוצב במקום השני ברשימת מפלגת העבודה לאחר יו"ר המפלגה מרב מיכאלי. השר לביטחון פנים עמר־לב ושר התפוצות נחמן שי נדחקו למקומות שככל הנראה לא יכניסו אותם לכנסת הבאה. חברת הכנסת לשעבר מטעם 'העבודה', איילת נחמיאס-ורבין שוחחה על כך עם בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103fm.

"יש לי פערים ממפלגת העבודה, אמרתי את זה כשהחלטתי ב־2019 לא להתמודד. את האירועים האלה שאתם עכשיו מציינים אותם כאיזה 'וואו מה קרה בפריימריז', אני ראיתי את הדברים האלה", אמר נחמיאס-ורבין.

לדבריה, השינוי בעבודה החל "מרגע שנשיא המדינה בוז'י הרצוג בעצם לא ניצח בבחירות ב־2017. התהליכים האלה היו לגמרי ברורים", וציינה: "אם יצחק רבין היה מתעורר, הוא כנראה לא היה מזהה את מפלגת העבודה".

למה לא נבחרו אנשים כמו בר לב או שי?

"ברמה העקרונית, זה עצוב לי שלא נוצר איזשהו תמהיל הגיוני על המטריצה של איך צריכה להיראות מפלגה שטוענת שהיא רוצה לחזור להיות מפלגת שלטון. אני כן מעריכה את העבודה שמרב מיכאלי עושה כפוליטיקאית, אבל בין זה לבין להגיד שמפלגת העבודה תחזור להיות מפלגת שלטון, יש פער לא קטן".

עוד אמרה: "פריימריז זה אחד מהדברים שפשוט הרסו בעיניי את הפוליטיקה הישראלית. יש דבר כזה כמו 'יותר מדי דמוקרטיה'. בליכוד אני ראיתי שזה גרם להקצנת עמדות. גם במפלגת העבודה שהיא מאוד קטנה זה גרם לאיזה סוג של הקצנת עמדות".

אבל אולי זה מקצין עמדות רק בפריימריז ואחר כך אף אחד לא מתעקש על העמדות האלה?

"אני לא מסכימה, אני חושבת שכן הייתה התעקשות".

לקראת סיום השיחה, התייחסה לסירוב של יו"ר העבודה מרב מיכאלי לאיחוד עם מפלגת מרצ. "הייתי מאוד בעד האיחוד הקודם", אמרה נחמיאס־ורבין, עם זאת טענה: "אני לא רוצה לפסול מכל וכל את העמדה של מרב שאומרת 'זה לא יעזור לנו'".

לדבריה, "לצורך העניין, אם המגזר הערבי יחליט שהוא לא יוצא להצביע, אז כל מה שאנחנו אומרים זה דיבורים בעלמא. אם שקד עוברת את אחוז החסימה או לא, זה גם משפיע. הסיבה היחידה שאני זהירה זה משום שאני באמת לא יודעת מה תהיה התוצאה הפוליטית".

עם זאת אמרה: "אני חושבת שכולנו רואים את הזהות הערכית בין מפלגת העבודה למרצ", והוסיפה: "אם אתה כבר רוצה לדעת, אז מי שמייצג את המגזר הערבי במרצ, אני חושבת שהוא הרבה יותר מחושב וממלכתי ממי שמייצגת את המגזר הערבי בעבודה".

 

איילת נחמיאס ורבין מפלגת העבודה פריימריז בעבודה בחירות לכנסת ה-25 נעמה לזימי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד