י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
2,279 ש"ח ליום עבודה

הרישום לעבודה בקלפיות: תלונות רבות על תקלות ואפליית חרדים

בתחילת השבוע פתחה ועדת הבחירות המרכזית את האפשרות להגיש מועמדות לתפקיד מזכיר קלפי. עשרות תלונות התקבלו מאזרחים על כך שאין מענה למי שלא משתמש באינטרנט וכי מדובר באפליה | תלונות נוספות התקבלו מאזרחים שאינם מצליחים למלא את הפרטים והכתובות 

הרישום לעבודה בקלפיות: תלונות רבות על תקלות ואפליית חרדים
ספירת קולות צילום: Miriam Alster/FLASH90

בתחילת השבוע (שני) נפתחה ההרשמה לתפקיד מזכירי ועדת קלפי מטעם ועדת הבחירות המרכזית, שצפויים לאייש כ-13 אלף קלפיות ברחבי הארץ. הליך המיון לתפקיד יכלול מבחן מיון ממוחשב, השתתפות בהדרכה פרונטאלית (בת כ-4 שעות), ומעבר מבחן הסמכה בהצלחה. כל מועמד שיעבור את המבחנים יידרש גם לעבור ריאיון אישי בוועדות האזוריות. המועמדים חייבים לעמוד בתנאי הסף ובדרישות שהגדירה הוועדה – בן 21 ומעלה, אי חברות במפלגה או ביצוע פעילות מטעם מפלגה ב-3 השנים שקדמו ליום הבחירות, השלמת 12 שנות לימוד ועוד.

מי שכבר עבד בעבר כמזכיר קלפי קיבל אתמול S.M.S עם ההודעה הבאה: "שלום רב לפי רישומינו, במערכת הבחירות הקודמת עבדת כקולט קלפיות. נבקש להודיעך שמערכת הרישום לקולטי קלפיות בבחירות הקרובות תיפתח היום, יום שני 8 לאוגוסט 2022 בשעה 10:00. המערכת תיסגר ביום חמישי 18 לאוגוסט 2022 בשעה 20:00. ככל והינך מעוניין לעבוד בבחירות הנוכחיות כקולט קלפיות, עלייך להירשם באמצעות מערכת הגיוס והמיון באתר ועדת הבחירות המרכזית bechirot.gov.il ולבצע את הלומדה והמבחן המקוון".

השכר למזכיר ועדת קלפי בבחירות הקודמות עמד על 2,279 שקלים, לפני ניכוי מס בגובה 25%. השכר לבחירות הקרובות צפוי להיקבע לאחר הישיבה הבאה של נשיאות ועדת הבחירות המרכזית. התפקיד כולל ניהול של עבודת הקלפי, זיהוי המצביעים לפי תעודות זיהוי, פתיחת הקלפי וסגירתו ומסירת תוצאות ההצבעה בקלפי לוועדת הבחירות האזורית.

הרישום: דרך האינטרנט בלבד

בכדי להירשם ולהגיש מעמדות לתפקיד יש להיכנס דרך המחשב לאתר ועדת הבחירות המרכזית, ליצור משתמש ולאחר מכן להזין פרטים אישיים וכתובת מגורים, מאז נפתחה ההרשמה עשרות אנשים התלוננו כי הם אינם מצליחים להגיש מועמדות מפני ששם הרחוב שלהם אינו מופיע במאגר הקיים באתר.

לדוגמה: תושבי רחוב שח"ל בבני ברק אינם יכולים להזין את כתובתם מפני שבאתר יש מאגר רחובות מצומצם והרחוב אינו מופיע, התושבים ניסו את כל האפשרויות אך הרחוב אינו קיים במאגר, בשיחה עם ועדת הבחירות לבירור הנושא נאמר לנו כי הנושא אכן מוכר וכי יש להזין באופציית הרחוב את שם העיר או שם רחוב אחר שנמצא ביישוב, בשיחה סירבו לומר מה התקלה אך ציינו כי יתכן ומדובר בתקלה מערכתית.

בניסיון להבין את מקור התקלה נראה כי באתר מעודכנות מפות ישנות והן אינן כוללות רחובות חדשים או כאלה ששינו את שמם, חיפוש בגוגל העלה כי בעבר נקרא רחוב שח"ל בבני ברק, 'פרדס ברקאת', ואכן, השם נקלט במערכת. מי שאינו מצליח להזין את שם הרחוב בו הוא מתגורר, שינסה לבדוק האם היה לרחוב שם אחר בעבר.

טענה נוספת הועלתה נגד ועדת הבחירות משום שנדרש מכל מי שמגיש מועמדות תיבת דואר אלקטרוני, בנוסף, לצורך תחילת תהליך הרישום חייבים מחשב עם חיבור לאינטרנט, דבר המדיר לכאורה רבים מהציבור החרדי שמתנזר מלהשתמש באינטרנט מטעמים דתיים. בעבר, לשכות החכי"ם החרדים ניסו לפעול בעניין אך ככל הנראה הבעיה נשארה כמות שהיא.

שי גליק מנכ"ל 'בצלמו' מסר: מזכירות ועדת הקלפי אמורה להיות פתוחה לכולם גם לבני הציבור החרדי. מצער ומקומם ששוב גוף ממשלתי בוחר להדיר את הציבור החרדי ששומר על אורחות חייו לא להתמודד לתפקיד זה. אנחנו דורשים לאפשר לכל מועמד להתמיין לעבודה גם לא דרך אינטרנט כמו בכל מקומות עבודה אחרים.

מזכיר ועדת קלפי ועדת הבחירות המרכזית אפליית חרדים בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד