ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

סיבות טובות להתחיל לשתות יותר מים

המלצה שלנו: רוצו לרכוש בקבוק מים חדש, כי סביר להניח שבתום הקריאה יתעורר בכם החשק להתחיל לשתות, והרבה!

סיבות טובות להתחיל לשתות יותר מים
שתיית מים צילום: Pexels

נראה שלכל מקום אליו נביט, נראה אנשים אוחזים מים בידם, בתוך תא ייעודי בתיק הגב או שותים בהנאה בזמן שהם ממתינים לרמזור שיתחלף. השינוי התודעתי הזה לא קרה סתם, הוא מוכח מחקרית, מדעית ויתרונות שתיית המים ידועים ומוכרים. מהם היתרונות הללו? הנה הם לפניכם, במלוא הדרם. המלצה שלנו: רוצו לרכוש בקבוק מים חדש, כי סביר להניח שבתום הקריאה יתעורר בכם החשק להתחיל לשתות, והרבה! 

  1. איזון נוזלי הגוף

הגוף שלנו מורכב מכ-60% מים, ושתיית מים עוזרת לשמור על איזון נוזלי הגוף. התפקידים של הנוזלים בגוף כוללים עיכול, ספיגה, יצירת רוק, הובלת חומרים מזינים וגם שמירה על טמפרטורת הגוף. באמצעות בלוטת המוח האחורית, המוח שלנו מתקשר עם הכליות ומנחה אותם כמה מים להפריש מהגוף כשתן וכמה לשמור במאגר. כשחסרים לנו נוזלים בגוף, המוח מפעיל את מנגנון הצמא של הגוף.

  1. מניעת דלקת בשתן

מחקר שנערך בארה"ב גילה כי נשים שהחליטו להוסיף לשגרת השתייה היומית שלהן ליטר וחצי מים נוספים, לא סבלו מדלקות בשתן. דלקת בשתן נגרמת, ככל הנראה, גם כתוצאה מחיידקים שנשארים בשלפוחית השתן, והנוזלים שאנו מכניסים לגופנו עוזרים לשטוף אותם החוצה.

  1. זה טוב לדיאטה

אין למים השפעה קוסמית על תהליך הירידה במשקל, ובוודאי שהוא כולל תזונה נכונה, כמו גם הקפדה על פעילות גופנית. אך בחירה במים במקום שתיית משקאות ממותקים עשויה לעשות פלאים לתהליך הירידה במשקל. גם מזון עם תכולת מים גבוהה יכול לעזור (פירות, ירקות, מרקים, שיבולת שועל, שעועית), שכן הוא נוטה להיראות גדול יותר, נפחו הגבוה דורש לעיסה מוגברת והוא גם נספג לאט יותר בגוף ותורם לתחושת שובע.

  1. המרצת השרירים

תאים שאינם שומרים על מאזן הנוזלים והאלקטרוליטים שבהם מתכווצים, עלולים להוביל לתחושה של עייפות בשרירים. כשתאי הגוף לא נהנים ממספיק נוזלים, הם פשוט לא עובדים כמו שצריך – וזה פוגע בביצועים שלהם.

  1. עור בריא יותר

העור שלנו מכיל הרבה מים, והוא מתפקד כמחסום הגנה שמונע אובדן נוזלים. כשאנחנו מיובשים ולא שותים מספיק, העור שלנו עשוי להיראות יבש ומקומט יותר – ולהיפך. כשאנחנו שומרים על מאזן נוזלים נכון בגוף, גם רמת הלחות שבעור מאוזנת והדבר תורם למראה עור גמיש ובריא. 

  1. פינוי רעלים יעיל

נוזלי הגוף שלנו מעבירים פסולת מחוץ לתאים. הכליות עושות עבודה מדהימה בניקוי ופינוי הגוף מרעלים – כל עוד צריכת הנוזלים שלנו מספקת. כשאנחנו שותים מספיק השתן יכול לזרום בחופשיות, צבעו בהיר ונטול ריח. מאידך, כשהגוף לא מקבל מספיק נוזלים, אזי ריכוז השתן, הצבע והריח נעשים כהים וחריפים יותר, זאת כיוון שהכליות לא מצליחות לעבוד כיאות.

  1. מניעת עצירות

הידרציה מספקת שומרת על זרימה מיטבית במערכת העיכול וגם מונעת עצירות. כשהגוף לא מקבל מספיק נוזלים, המעי הגס שואב מים מהצואה כדי לשמור על הידרציה – וכך נוצרת עצירות. שתיה מספקת וגם צריכה של סיבים בתזונה היומיומית עוזרים לכך.

  1. מזיעים בכיף

קיץ, חם, לוהט, הטמפרטורות מטפסות – והשילוב המהביל הזה משפיע מיד על בלוטות הזיעה שלכם, שבתורן משחררות נוזלים ומרטיבות את בגדיכם. איך עוזרים לעצמנו? פשוט שותים! הגוף שלנו מאבד נוזלים במגוון דרכים, ואחת מהן היא דרך הזיעה. שתייה מרובה של נוזלים אמנם לא תגרום לכמות הזיעה לפחות, אך היא תעזור לריח להיות חריף פחות ויותר ניטרלי. בנוסף, במיוחד בימים חמים, כשאנחנו מזיעים, אנחנו בסכנת איבוד נוזלים מהירה יותר ולכן עוד יותר חשוב לשתות מים, והרבה.

דלקת מים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד