כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

פורסם דו"ח תאונת משפחת אטיאס: "האצה בלתי נשלטת"

למעלה משנה אחרי התאונה המזוויעה - פורסם דו"ח החקירה • הרכב היה במצב של האצה בלתי נשלטת ובלמי הרכב לא תיפקדו • לא נמצאה תקלה בייצור הרכב והחקירה נסגרה

קברי משפחת אטיאס. צילום: אלימלך גרסטל
קברי משפחת אטיאס. צילום: אלימלך גרסטל

משרד התחבורה פרסם היום (א) את דו"ח החקירה הטכני של תאונת הדרכים הטרגית, בה נהרגו שמונת בני משפחת אטיאס ע"ה, בכביש מספר 77 בכניסה לטבריה, בחודש סיון תשע"ב.

בתאונה, שהתרחשה בשעה 01:15 לפנות בוקר של א' דר"ח סיוון תשע"ב, בכביש מספר 77 לכיוון טבריה, נהרגו שמונת בני משפחת אטיאס, תושבי מושב בר יוחאי שבגליל העליון: אבי המשפחה רפאל עמרם ז"ל, בן 42, רעייתו יהודית ע"ה, בת 42. והילדים - הבת הבכורה אביה בת 17, התאומים אלישיב ונריה שמעון בני ה-16, שירה בת 11, תאיר מזל בת 9, והילדה הקטנה נועה בת ה-4 ז"ל.

מהדו"ח עולה, כי כאשר נתקבלה שיחת הטלפון למוקד המשטרתי, הרכב היה במצב של האצה בלתי נשלטת והוכח כי בלמי הרכב פעלו, אך לא גרמו לעצירת הרכב.

עוד עולה, כי שימוש ממושך בבלמים, גרם לכשל מוחלט של מערכת הבלימה, כולל בלם היד, בעקבות שחיקה, חימום והתפוררות של הרפידות.

לא נמצאו עדויות על פגם גורף בדגם מיצובישי גרנדיס, אשר יכול להיות גורם להאצה בלתי נשלטת. מאידך, התקבלו תלונות ממספר נהגים, על הגעת הרכב למצב של תאוצה בלתי נשלטת תוך כדי נהיגה.

בדו"ח מציינים כי כל התלונות הועברו דרך יבואן הרכב ליצרן הרכב, חברת מיצובישי. יצרן הרכב ביצע בדיקה מקיפה לכלי הרכב ותשובת היצרן מציינת כי לא נמצאה תקלה שגרמה להאצה בלתי נשלטת.

דו"ח חקירת התאונה בוצע על ידי המעבדה להנדסת רכב ומכונות במכון המתכות הישראלי שבטכניון. הדו"ח הוזמן על ידי צוות מומחים טכני שמונו על ידי מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, ומנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, רון מוסקוביץ'.

מדובר בדו"ח תאונת דרכים, המקיף והמעמיק ביותר שנעשה עד כה בישראל, והוא כולל בין השאר, את תוצאות ניסוי שחזור האירוע באתר התאונה, דו"ח מיוחד של ייצרן הרכב ובדיקות מעבדה מיוחדות שנעשו בישראל ובאנגליה.

עם קבלת הממצאים הנחה אגף הרישוי במשרד התחבורה את כל המרצים בקורסים לנהיגה מונעת (נהיגה נכונה) ולימודי התיאוריה להדגיש בפני התלמידים כיצד יש לפעול במקרים דומים של איבוד בלמים.

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פרסמה באינטרנט מידע מפורט בנושא.


קישורים:
לדו"ח
אטיאס חקירה דוח בלמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד