ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"על מי נטשת"

בקול רועד: הקדיש של בן ה-6 ובן ה-9

הרה"ח ר' יחיאל יהושע וואקנין נטמן בין רגבי אדמתה של עיר הקודש צפת, לקול בכייתם של המלווים הרבים • הקדיש שאמרו ילדיו הרכים, הרטיט את הלבבות וזעזע את הנוכחים • חבריו זעקו בקול בוכים: "על מי נטשת את ששת היתומים?"

בקול רועד: הקדיש של בן ה-6 ובן ה-9
הלווית הרב ועקנין צילום: באדיבות המצלם

מסע הלוויה כואב במיוחד נערך אתמול לאברך הרה"ח ר' יחיאל יהושע וואקנין, מחסידי ביאלא-בני ברק, נכדו של הגאון הישיש רבי יצחק ועקנין, רבה של מעלות, וחתנו של הגאון רבי יעקב עמאר, מרבני העיר צפת.
לצד ההספדים הכואבים, תפסו את תשומת הלב שני בניו של המנוח, שכבר הגיעו לגיל בו הם יודעים לקרוא ולומר קדיש. בכור בניו, בן התשע ואתו אחיו בן השש שאמרו ביחד את הקדיש בקול רועד, וקרעו את הלבבות של כל הנוכחים.

לחצו כאן כדי לסייע לאלמנה ולששת היתומים>>

קולות של בכי נשמעו במיוחד מהאזור בו התקהלו הנשים המלוות, שניסו לתמוך באלמנה הרצוצה, שאיבדה את כל עולמה ועם פטירתו של בעלה, מצאה את עצמה כשהיא לבד בעולם, עם שישה ילדים שמעתה יהיה עליה לדאוג לפרנסתם, לגידולם ולחינוכם, בלי שאביהם מולידם יתייצב לצדה לעשות יחדיו את כברת הדרך הארוכה.

הדיו של הקדיש קורע הלב נשמעו למרחקים, וגרמו לרבים מהעוברים והשבים ברחובה של עיר, לעצור, ולהצטרף אל המלווים, מבלי שידעו את מי הם מלווים ואחרי מיטתו של מי הם מורידים דמעה סוררת.
חבריו של ר' יחיאל ז"ל, מספרים שהוא היה אברך מושלם בכל המידות, יראת שמים טהורה, והיה נהנה מיגיע כפיו, כשיצא לעבוד בכל יום מספר שעות כדי לכלכל את בני ביתו.

"על מי נטשת את ששת היתומים", הם זעקו בקול בוכים, "הילדים החמודים האלו שאומרים קדיש קורע לב, צריכים גם לאכול מחר בבוקר. מי ידאג להם? מי יפרנס אותם? מי ייקח על עצמו את העול הכבד של דאגה לכך שהאלמנה וששת בניה ובנותיה לא יישארו רעבים ללחם, או רועדים מקור בחורף הצפתי הכבד?".

ואכן, עוד בטרם הסתיים מסע ההלוויה, החלו אנשי הצדקה בצפת להיערך להקמתה של קרן עזרה וסיוע לאלמנה ולששת היתומים, בתקווה שעם ישראל, רחמנים בני רחמנים, יפתחו את לבם וירימו את תרומתם, כל אחד כמיטב יכולתו.

לחצו כאן כדי לסייע לאלמנה ולששת היתומים>>

קופת העיר משפחת ועקנין ילדים יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד