י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סאגת הפיצויים

משפחות חללי מינכן יחרימו את הטקס הרשמי בגרמניה

משפחות הנרצחים יודיעו באופן רשמי שבכוונתם לא להשתתף באירוע שמארגנת ממשלת גרמניה לציון יובל לטבח באולימפיאדה ב-1972 בשל סאגת הפיצויים

משפחות חללי מינכן יחרימו את הטקס הרשמי בגרמניה
אחד המחבלים במינכן צילום: ארכיון

באירוע שמארגנת ממשלת גרמניה לציון יובל לטבח אולימפיאדת מינכן ב-1972, משפחות הנרצחים יודיעו באופן רשמי כי בכוונתם לא להשתתף בשל סאגת הפיצויים, כך מפרסם אורן אהרוני ב'ישראל היום'. בשל הפרשיה שכבר נמשכת כמה שבועות גם השתתפותו של נשיא מדינת ישראל יצחק בוז'י הרצוג באירוע מוטלת בספק.

בטקס, שאמור להתקיים בתחילת ספטמבר הקרוב, אמורים להשתתף נשיא גרמניה פרנק-ואלטר שטיינמאייר, שרים משתי הממשלות, ראשי הוועד האולימפי הבינלאומי בראשות תומאס באך, ראשי הוועד האולימפי הישראלי בראשות יעל ארד, משפחות הי"א, ניצולים וספורטאים.

כזכור, לפני שבועיים סיפרה ל'ישראל היום' אילנה רומנו שבעלה נרצח בפיגוע, על הפיצוי הכספי שהציעו הגרמנים: "זה פשוט גיהינום. נתנו הצעה מבישה, לא מקובלת עלינו. הם מחליטים לשלם לפי החוק הגרמני. הם צריכים להבין שהפיגוע היה על במה בינלאומית והם צריכים לשלם בסטנדרט בינלאומי כמו ששילמו באירועים אחרים".

"הם לא יכולים לצחוק עלי, הסכום פשוט אבסורד לשלם ל-33 איש, הם חייבים לשלם 11 פעם כמו ששילמו למחבלים, שנתנו להם 9 מיליון דולר. קיבלו מאיתנו תגובה ישירה שזה לא מקובל עלינו הסכום הזה" אמרה.

כזכור הגרמנים הודיעו כי ישלמו פיצויים למשפחות 11 הספורטאים היהודים שנרצחו באולימפיאדת מינכן, 50 שנה אחרי האירוע הקשה שהתרחש בכפר האולימפי. ממשלת גרמניה מסרבת לנקוב בסכום הפיצויים.

לפי הדיווח העיתון הגרמני Sueddeutsche Zeitung, הממשלה הגרמנית החליטה לפצות את משפחות הנרצחים היהודים בפיגוע שאירע במהלך אולימפיאדת מינכן בשנת 1972, רק כעת, חמישים שנה אחרי.

דובר משרד הפנים הפדרלי אומר כי "ההחלטה התקבלה בעקבות רצון להגדיר את ההשלכות החמורות על קרובי משפחתם של הקורבנות במונחים חומריים", הוא הוסיף כי הממשלה הפדרלית ביצעה "הערכה מחדש" של המתקפה האולימפית והשלכותיה "בשבועות האחרונים".

מינכן פיגוע מינכן אולימפיאדה גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד