כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

נתניהו: "הזוועה חייבת להיפסק" • אירופה תגיב?

ראש הממשלה נפגש עם שר החוץ הצרפתי, והצהיר: "מה שקורה בסוריה ממחיש שאסור לתת למשטר מסוכן להחזיק נשק מסוכן" • פביוס: "העם הצרפתי מרגיש שצריך תגובה חזקה"

גופות בסוריה
גופות בסוריה

את פגישתו הערב (א) עם שר החוץ הצרפתי לורן פביוס, פתח ראש הממשלה בנימין נתניהו במסר חריף בנושא השימוש בנשק כימי בסוריה: "זהו פשע שמבצע השלטון בעם שלו. זה מחריד, והזוועות הללו חייבות להיפסק", הצהיר.

נתניהו הבהיר כי איראן אחראית לא פחות לטבח: "עליי לומר שמשטרו של אסד אינו פועל לבד. איראן והזרוע הביצועית שלה, חיזבאללה, נמצאות שם על הקרקע ומשחקות תפקיד מרכזי בסיוע לסוריה. מה שאנו רואים בסוריה זה שלמשטרים קיצוניים אין הסתייגויות כלשהן בנוגע לשימוש בנשק הזה, אפילו נגד אזרחים תמימים, נגד בני עמם. זה ממחיש לנו פעם נוספת שאיננו יכולים לאפשר למשטרים המסוכנים ביותר להשיג את הנשק המסוכן ביותר בעולם".

בצה"ל העריכו כי אסאד עשה שימוש בגז סארין, הממהר להתנדף, ובכך מקשה על מציאת הוכחות לשימוש בו, זאת בניגוד לגזים אחרים הנחשבים עמידים יותר.

לדברי מומחים, הדרך היחידה לפיכך להוכיח את השימוש בגז, הוא באמצעות סימני הפגיעה בקרבנות. כאשר הסימן הבולט ביותר מופיע בעיניים, בהתכווצויות שרירים ובהפרשות לא רצוניות.

בהמשך אמר גם שר החוץ הצרפתי עצמו ל'חדשות 2': "כל האמצעים שברשותנו מצביעים על כך שראשית, אכן התרחש טבח כימי בסוריה, ושנית שבשאר אסד עומד מאחוריו. הרגשותינו, שלי ושל העם הצרפתי, שעל פשע כזה אי אפשר לעבור ללא תגובה חזקה".

ומה תהיה התגובה? "יש דרכי תגובה רבות, אך מסיבות ברורות לא אוכל להיות ספציפי בתשובותיי. כבר מההתחלה נקטנו בעמדה נחרצת בעניין הזה. אנחנו ממשיכים לחשוב שצריך למצוא פתרון פוליטי וצריך שיהיה הדיאלוג על מנת שזה יקרה, ללא ספק בלי נוכחותו של בשאר אסד - זאת כדי לשמור על אחדותה של סוריה".
סוריה אסד כימי צרפת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד