י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אשמח לבקר בבני ברק"

שגריר גרמניה ל'בחדרי': "נאבקים באנטישמיות בכל האמצעים"

במסיבת עיתונאים שקיים שגריר גרמניה בישראל לרגל מינויו לתפקיד, הוא אמר כי גרמניה נאבקת ותיאבק נגד אנטישמיות בכל האמצעים האפשריים. השגריר גם הביע את רצונו לבקר בבני ברק או במאה שערים ואמר כי ישמח גם להיפגש עם אנשי ההתיישבות. הוא הצהיר כי לא ייפגש עם "גזעניים ואנשים אלימים"

שגריר גרמניה ל'בחדרי': "נאבקים באנטישמיות בכל האמצעים"
השגריר עם הנשיא הרצוג צילום: שגרירות גרמניה

שגריר גרמניה בישראל שטפן זייברט, קיים היום (חמישי) מסיבת עיתונאים בתל אביב לרגל מינויו לתפקיד. בדבריו אמר כי גרמניה עושה מאמצים להביא לשחרור החטופים בעזה, והביע תמיכה איתנה בישראל במבצע 'עלות השחר'. ‏

השגריר החדש פתח את כהונתו בישראל לפני כחודש בביקור ביד ושם, שם אמר: "אני משתחווה בפני זכר המיליונים שמונצחים כאן, שנרצחו בידי הנאצים בגרמניה. עבורנו, משמעות השואה היא אחריות נצחית. אעשה הכול ששמות וזכר הילדים הנשים והגברים שנרצחו, לא יישכח".

כתב 'בחדרי' משוחח עם השגריר הגרמני

במסיבת העיתונאים הוא התייחס למקרי אנטישמיות בארצו ואמר ל'בחדרי חרדים' כי גרמניה נאבקת בכל האמצעים האפשריים נגד אנטישמיות. "לצערי יש אנטישמיות בכל אירופה, יש לגרמניה מחויבות להילחם נגד אנטישמיות ואנחנו נלחמים נגד אנטישמיות בכל האמצעים האפשריים, אנחנו מלמדים את הדור הצעיר על הקשר שבין גרמניה לישראל, על ההיסטוריה, סטודנטים גרמנים מגיעים לארץ כדי ללמוד על ישראל, בגרמניה יש סיורים של תלמידי בית הספר במרכזים יהודיים, מדברים על השואה ונאבקים כמה שיותר נגד אנטישמיות".

השגריר שטפן זייברט במסיבת עיתונאים

השגריר הביע את רצונו לבקר בבני ברק ובמאה שערים. הוא אמר ל'בחדרי חרדים': "אני אשמח לבקר בכל המקומות האפשריים בישראל, מעניין אותי ללמוד על התרבות המגוונת אצלכם, אם זה בבני ברק ואם זה במאה שערים".

לגבי אפשרות העברת השגרירות הגרמנית לירושלים, אמר השגריר: "זה נושא שנוי במחלוקת בין ישראל לפלסטינים, וכמעט כל המדינות מחזיקים שגרירות בתל אביב, ולכן נושא ירושלים חייב להיפתר בין הצדדים, ירושלים חשובה גם לישראלים וגם לפלסטינים, אז זה חייב להיפתר במשא ומתן".

הכתבת המדינית של 'מקור ראשון' הודיה כריש חזני שאלה את השגריר האם יבקר בהתיישבות או בהתנחלויות, השגריר השיב כי ישמח להיפגש עם ראשי המתיישבים בתחומי הקו הירוק, אך הצהיר כי לא ייפגש עם "גזענים או אלימים".

שטפן זייברט אנטישמיות בגרמניה גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד