כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

פיקניק ברחבה: 'נשות הכותל' בשביתת שבת בכותל

נשות הכותל בשביתת שבת של 24 שעות • זועמות על הצעת הפשרה של השר נפתלי בנט: "בניית 'מרפסת שיזוף' לנשים" • מאשימות: "בנט הפך לשופר של רב הכותל"

שובתות ברחבת הכותל
שובתות ברחבת הכותל

כ-40 פעילות המשתייכות לארגון 'נשות הכותל' פתחו אמש (א) בשביתה ברחבת הכותל המערבי. נשות הארגון זועמות על הצעת הפשרה שהוצעה להן על-ידי השר נפתלי בנט.

כבר בשעה 18:00 פתחו הנשים בשביתה שאמורה להימשך 24 שעות. במסגרכת השביתה יושבות חברות הנהלת הארגון ברחבת הכותל, מתחת לדגלי ישראל.

על פי ההסדר שהציע השר בנט, עזרת הנשים ועזרת הגברים ימשיכו להיות מנוהלים על-ידי 'הקרן למורשת הכותל המערבי', ויקבלו הכרה רשמית כמקום לתפילה על פי ההלכה בלבד.

הרחבה החדשה, שתיקרא 'עזרת ישראל', ממוקמת מדרום לשער המוגרבים. היא בגודל של כ-450 מ"ר, ויתפללו בה בלי הפרדה. הרחבה מיועדת לתפילה בלבד וייאסר השימוש בה לאירועים כדוגמת חתונות ובריתות.

עוד בנושא:
בנט: רחבה מיוחדת ל'נשות הכותל' • זועמות: זה מעליב

נשות הכותל מסרו כי הן שוללות מכל וכל את המתווה החדש והן ימשיכו להתפלל בעזרת הנשים בכותל. לדבריהן, הן תולות את יהבן ביאיר לפיד, שהבטיח לפעול נגד הכפייה הדתית, ובשרת המשפטים, ציפי לבני.

ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל: "נפתלי בנט הוכיח היום שהוא משמש שופר לרב הכותל ולרבנים הראשיים ומיישר קו עם תפיסת עולמם הקיצונית על חשבון נשות ישראל. לא אחדות כי אם תהום עמוקה נפערה היום בגללו בין נשים לגברים ובין יהודי ליהודיה. במקום להוביל שינוי ולהצעיד את העולם היהודי לכיוון של שוויון ופלורליזם, ערב ראש השנה מאמצת ממשלת ישראל מדיניות של הפרדה והדרה ובונה לנשים 'מרפסת שיזוף' המשקיפה מרחוק על הכותל המערבי.

"אין לנו כוונה להתפלל שם", הוסיפה. ”נתחיל שביתת שבת של 24 שעות בעזרת הנשים. נישן ונאכל שם. הדמוניזציה של נשות הכותל שלא נסכים לאף פתרון - זה לא אמת. אסור לתת לביריונים להחליט על מדיניות".


כותל נשים מחאה שביתה ענת הופמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד