ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
שבוע להילולה הגדולה

השלטונות מתירים כניסת ישראלים ללא ויזה

שבוע ימים לפני הילולת רבי לוי יצחק שניאורסון אביו של הרבי מליובאוויטש, השלטונות בקזחסטן מתירים כניסת ישראלים ללא ויזה. ההערכה היא שלפחות אלף חסידים יגיעו אל ההילולא במדינה המוסלמית הגדולה

יהודים מתפללים בציון הרבי
יהודים מתפללים בציון הרבי צילום: באדיבות המצלם

שבוע ימים בדיוק לפני הילולת רבי לוי יצחק שניאורסון זצ"ל - אביו של הרבי מליובאוויטש - בכ' מנחם-אב, בקזחסטן נערכים במלוא המרץ לקבל את פניהם של המוני החסידים שיגיעו לפקוד את הציון הקדוש, שבו רבים רואים ישועות. רבי לוי יצחק שניאורסון זצ"ל נטמן בקזחסטן בשנת תש"ד, לאחר שנשלח אליה לגלות כעונש על הפצת התורה בעת כהונתו פאר ברבנות העיר יקטרינולסב (כיום דנייפרו), בידי השלטון הקומוניסטי.

לאחרונה הודיעה ממשלת קזחסטן כי ישראלים שמגיעים למדינה לא יצטרכו ויזה. ההערכה היא שלפחות אלף חסידים יגיעו אל ההילולא במדינה המוסלמית הגדולה בצ'ארטרים מניו יורק ופלורידה וכן מישראל ומאירופה.

רבי לוי יצחק שניאורסון: מתוך ויקיפדיה

ובתוך כך, בימים אלו הסתיים שיפוץ נרחב בתוך הציון הקדוש לטובת העולים הרבים. בין היתר הותקנה מערכת מיזוג וחימום חדשה, תוקנו וסודרו חלק מהאבנים בקיר החיצוני שהושפעו משינויי מזג האוויר הקיצוני, הוחלף הגג והדלתות.

שיפוצים נעשו גם בחלקה מסביב לטובת הכהנים הבאים ליום ההילולא, וכן נערכה הגבהת הגדרות מסביב לקברים וניקיון כללי. הפרוייקט הסתכם בסכום של למעלה מ-14 מיליון טנגה (המטבע המקומי) ששווים לכ-31,500 דולרים.

 

 

קזחסטן ויזה שניאורסון הרבי מלובביץ הרבי מליובאוויטש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד