י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מסתורין באי קרים

רוסיה מנסה להבין אם אוקראינה התחמשה בנשק סודי וארוך טווח

יועץ קרוב לנשיא זלנסקי רמז אתמול בשיחה עם רויטרס שהפעולה בחצי האי קרים בוצעה ככל הנראה בידי פרטיזנים. ב'ניו יורק טיימס' ציטטו בכיר אוקראיני הטוען כי הפצצה שגרמה את סדרת הפיצוצים, היתה מתוצרת אוקראינה. רוסיה מנסה להבין אם אוקראינה התחמשה בנשק סודי וארוך טווח ונבוכה מאד

רוסיה מנסה להבין אם אוקראינה התחמשה בנשק סודי וארוך טווח
פטרייה ענקית במקום הפיצוצים צילום: צילום מסך Kyiv Independent

התקשורת העולמית עסקה גם אתמול (רביעי) בסוגיית הפיצוץ המסתורי שהכה בבסיס חיל האוויר הרוסי בחצי האי קרים, וגרם להריסתם של מספר מטוסים, ולנזק כספי גדול. הפיצוץ הראשון גרם לשרשרת של פיצוצי משנה, שביחד החריבו שטח נכבד מהבסיס והפכו אותו לאדמה חרוכה.

ברוסיה מיהרו להגיב לתקרית, עוד ביום שלישי השבוע, וטענו כי מדובר בתקלה פנימית או בתאונת עבודה כלשהי שגרמה לשרשרת הפיצוצים. כמו כן טענו ברוסיה להרוג אחד בתקרית, ולמספר פצועים. זאת, לאחר שבתחילה טענו כי באירוע לא היו בכלל נפגעים, ולאחר מכן עדכנו את ההודעה לכך ש-13 בני אדם נפצעו, בהם ילד אחד.

באוקראינה שומרים על שתיקה באופן רשמי ולא מגיבים לגבי הגורם לפיצוצים, מה שמגביר את הלחץ ברוסיה, ומעלה את האפשרות שאוקראינה מחזיקה בנשק סודי ארוך טווח שסופק לה על ידי מדינות המערב, שעד כה הקפידו לספק לה נשק לטווחים קצרים ובינוניים, למטרות התגוננות ולא למטרות תקיפה באזורים שכבר נשלטים על ידי רוסיה, כמו חצי האי קרים, או שטחי הפדרציה הרוסית עצמה.

בסוכנות הידיעות 'רויטרס' צוטט אתמול יועץ קרוב לנשיא האוקראיני ולדימיר זלנסקי, שאמר כי ייתכן שמדובר בפעולה שביצעו פרטיזנים, כלומר לאומנים אוקראינים שחיים בחצי האי קרים או הצליחו להסתנן אליו, וביצעו את הפעולה על ידי ירי של מרגמה מטווח קצר, או החדרה של מטען חבלה לבסיס, והפעלתו מרחוק מאוחר יותר.

ב'ניו יורק טיימס' האמריקאי ציטטו בכיר אוקראיני שלא מפרטים רבים אודות האופן בו הותקף הבסיס האווירי הרוסי, אבל ציין כי הפצצה הראשונה שהפעילה את כל שרשרת הפיצוצים היתה אוקראינית, כלומר לפי דבריו לא מדובר בנשק חדש וסודי שסופק לאוקראינה על ידי מדינות המערב.

גם לגבי מספר כלי הטיס שנפגעו באירוע ישנם כמה גרסאות. מתיעודים של האתר שהותקף ניתן לראות שיש בו לפחות שני מטוסים שנפגעו, עם זאת, לפי הדיווחים במקום היו לפחות 13 מטוסים רוסים לפני המתקפה, ולא סביר שרוב כלי הטיס יצאו בשלום מהמתקפה שהשמידה את רוב שטח הבסיס.

בתוך כך התפרסם אתמול באוקראינה על תקיפה שביצעה אוקראינה על גשר אסטרטגי בסמוך לעיר נובה קחובקה. במקום הוצב קודם לכן כח רוסי משמעותי, ובתקיפה שבוצעה ככל הנראה על ידי מערך רקטות ה'הירמאס' החדשות, נפגע הכח באופן משמעותי, ורוב כלי הרכב שלו הושמדו.

מלחמת אוקראינה רוסיה האי קרים פיצוצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד