כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ראיון ראשון מאז הטבח • אסד מאיים: "ארה"ב תכשל בסוריה כמו בווייטנאם"

לראשונה מאז הדיווח על התקפה כימית נגד המורדים בדמשק, נשיא סוריה התראיין לתקשורת • "מנהיגי מדינות העולם לא יהפכו את סוריה לבובה של המערב" • שימוש בנשק כימי? "שטויות" • וישראל מתערבת במלחמה: "מאפשרת לפצועים להתאשפז בבתי החולים שלה"

האשמות פוליטיות. בשאר אסד
האשמות פוליטיות. בשאר אסד

נשיא סוריה, בשאר אסד, מדבר: בראיון לעיתון הרוסי 'איזווסטי' אמר אסד כי מנהיגי מדינות העולם לא יהפכו את סוריה ל"בובה של המערב", כלשונו.

זהו הראיון הראשון אותו מעניק אסד לאחר המתקפה בדמשק בשבוע שעבר. על הטענות כי צבאו משתמש כנגד המורדים בנשק כימי, אמר: "מדובר בהצהרות של פוליטיקאים בארצות-הברית, במערב ובמדינות האחרות. זה עלבון לשכל הישר. הטענות מביישות את דעת הקהל במדינות האלה. מדובר בשטויות".

עוד אמר אסד: "ראשית מאשימים, ורק לאחר מכן אוספים ראיות. ביום רביעי האשימו אותנו, ורק יומיים לאחר מכן ארה"ב הודיעה שהיא תתחיל בחקירת הראיות. איך בכוונתם לאסוף ראיות ממרחק כזה?

"טוענים שהצבא שלנו השתמש בנשק כימי באזור שבכלל נמצא בשליטתם של המורדים. מדובר בהאשמות פוליטיות, שנוצרו בגלל סדרת הניצחונות שרשמנו על המחבלים".

לדברי אסד, המערב מממן את המורדים, אותם הוא מכנה "ארגוני טרור". הוא תקף את ישראל על שהיא מאפשרת לפצועים להתאשפז בבתי החולים שלה, ורואה בכך התערבות במלחמת אזרחים בסוריה. לטענתו, קיים שיתוף פעולה בין ישראל למורדים.

על אפשרות שארה"ב תצא למבצע צבאי נגדו: "הם עומדים בפני כישלון, כמו בכל המלחמות שהם עוררו, מווייטנאם ועד ימינו. אמריקה השתתפה באינספור מלחמות אך לעולם לא הצליחה להשיג את המטרות הפוליטיות שהיו העילה למלחמה. היא לא הצליחה לשכנע את הציבור הרב-אתני שלה בצדקת המלחמה, או להצדיק אותה בעיני מדינות אחרות. מעצמות אדירות יכולות לצאת למלחמה, אך האם הן יכולות לנצח בה?".

על איזו מדינה היה לאסד דברים טובים לומר?

"קשריי עם מוסקבה טובים".
אסד סוריה עיתון רוסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד