ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
ההלם והחרדה

עדויות קשות מזירת התאונה: "עשיתי קניות לשבת, האוטובוס חלף על פני"

התמונות הקשות מזירת התאונה בסמוך לקניון רב שפע מסרבות לשקוע, אישה ושתי ילדות קיפחו את חייהם בתאונה שנגרמה על פי העדויות בשל תקלה במערכת הבלמים עליה דיווח הנהג מבעוד מועד | עד ראייה ל'בחדרי': ראיתי מישהו רץ אחרי אוטובוס, כשהבנתי, כבר נשמעו זעקות מכל מקום

עדויות קשות מזירת התאונה: "עשיתי קניות לשבת, האוטובוס חלף על פני"
זירת התאונה בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעיר ירושלים עדיין לא הצליחו לעכל את התאונה הקשה והקטלנית שהתרחשה ברחוב ירמיהו בערבו של יום שלישי, והערב (חמישי) שוב תאונת דרכים קשה בסמוך לקניון 'רב שפע' המפורסם ברחוב שמגר בירושלים. אישה בשנות ה-30 לחייה וילדות בנות 3 ו-7 נהרגו לאחר שאוטובוס איבד שליטה והתנגש בתחנת אוטובוס. בנוסף פונו מזירת התאונה פצוע אחד במצב קשה, שניים במצב בינוני, ושלושה במצב קל. 

המשטרה עיכבה את הנהג לחקירה והודיעה כי החלה בחקירת נסיבות תאונת הדרכים. באתר 'ווינט' דווח על פי עדי ראיה כי הנהג עצר את הרכב, הוריד את כל הנוסעים, דיווח ל'אגד' על תקלה במערכת הבלמים. לאחר מכן ירד לבדוק את תא המטען כשככל הנראה שכח להרים את בלם היד והאוטובוס הידרדר ופגע בתחנה העמוסה.

מפקד מרחב ציון במשטרת ירושלים: "ככל שאנחנו מבינים תקלה היא זו שהובילה לתאונת האוטובוס. מצבו של הנהג קל והוא בעיקר בטראומה מהאירוע. הוא עוכב לחקירה".

אפרים, עד ראייה לתאונה מספר ל'בחדרי חרדים': "עמדתי על המדרכה ממול במעלה הרחוב, לפתע אני רואה אוטובוס קו 402 שנוסע במהירות גדולה יותר ממה שצריך, הרחוב היה עמוס כולו והכל קרה בשניות, לא הבנתי מה קורה. ראיתי מישהו רץ אחרי האוטובוס וכשהבנתי שמדובר בנהג, קריאות השבר נשמעו מכל עבר".

שמעון, עד ראייה נוסף סיפר ל'בחדרי חרדים' על הרגעים שאחרי התאונה: "עשיתי קניות לשבת בסופר, ראיתי ביציאה את האוטובוס חולף על פניי ופוגע בתחנה המלאה באנשים, ניסיתי לבדוק איך אני יכול לעזור ובזווית העין אני קולט נהג אגד, יהודי חובש כיפה, מתייפח כולו, ניסיתי להרגיע אותו אבל הוא היה בסערת רגשות, הוא נמצא בטראומה שיהיה לו קשה לצאת ממנה".

מחפשים לכודים. צילום: דוברות המשטרה.

עד ראייה נוסף סיפר ל-N12: "הנהג דיווח על תקלה בבלמים של האוטובוס לפני שהתאונה התרחשה. לאחר מכן הוא 'גילח' את הגדרות ודרס בתחנה את הולכי הרגל שחיכו שם". תושבי השכונה מדווחים כי בחודש האחרון החל פיילוט שבעקבותיו מאות אוטובוס בין-עירוניים חוצים את השכונה דרך הכביש שבו התרחשה התאונה. לדבריהם, המהלך מסכן את התושבים והוביל להגברת התאונות באזור.

רון רטנר, דובר 'אגד' מסר בתגובה לתאונה כי "מדובר בתאונת דרכים קשה וקטלנית בקו 402 ברחוב שמגר בירושלים אשר נסיבותיה הראשוניות לפי שעה בלתי ברורות והן תיבדקנה בשעות הקרובות ע"י בוחני משטרת ירושלים ואגד. הנהג המעורב בתאונה ותיק ומיומן שהחל היום את עבודתו בשעות אחה"צ והוא בהלם מהנסיבות הקשות".

לדבריו, "ללא קשר לממצאי הבדיקה לגבי הנסיבות, באגד מביעים צער עמוק נוכח התאונה הקשה והחריגה שהתרחשה הערב בירושלים, משתתפים בצער המשפחות ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. אנו סומכים ידינו על בוחני התאונות של משטרת ירושלים שיבדקו ויגלו את הנסיבות והסיבות שגרמו לתאונה החריגה והקשה הזו. אגד תשתף פעולה עם המשטרה לחקר האסון הכבד".

רב שפע תאונה קטלנית תאונת אוטובוס התדרדרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד