כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הנציג מתריע

ניו יורק תישאר ללא ייצוג יהודי אם המועמד היחיד יפסיד

ג'רי נדלר פוליטיקאי יהודי, המכהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם המפלגה הדמוקרטית משנת 1992 מזהיר כי ניו יורק תישאר ללא ייצוג יהודי בקונגרס אם הוא יפסיד בבחירות בסוף השנה

נדלר בביקור אצל אדמו"ר ממונקאטש
נדלר בביקור אצל אדמו"ר ממונקאטש צילום: ארכיון בחדרי חרדים

נציג המחוז ה-10 של מדינת ניו יורק, הכולל חלקים ממנהטן וברוקלין בעיר ניו יורק. הנציג ג'רי נדלר אמר שתושבי ניו יורק יאבדו את הנציג היהודי היחיד בבית הנבחרים אם הוא לא יזכה בפריימריז הדמוקרטי הקרוב. נדלר מתמודד מול קרולין מלוני וסוראג' פאטל, השתתף בעימות פוליטי במהלך דיון שהתקיים ביום רביעי בערב על ידי המועצה ליחסי קהילה יהודית באפר איסט סייד מנהטן.

ג'רי נדלר אוהד ישראל וחבר באייפ"ק, השדולה למען ישראל בקונגרס. "כשנבחרתי לקונגרס ב-1992 היו שמונה חברים יהודים מניו יורק. עכשיו יש רק אחד", אמר נדלר. "אם לא אבחר מחדש, הקהילה היהודית תהיה ללא ייצוג". הוא אמר שהוא ציוני גאה שתומך בישראל כמולדת העם היהודי מאז שהיה בן 8. אבל יריבתו, מלוני, אמרה "אתה לא צריך להיות יהודי כדי לאהוב את ישראל ואת העם היהודי", ודיברה על הרקורד שלה בתמיכה במדינת ישראל.

כשנשאלה על הפסדו האפשרי של נדלר כיהודי היחיד שמייצג את ניו יורק, אמרה מלוני, "יש לנו מזל שיש לנו את הסנאטור צ'אק שומר" שהוא יהודי. היא אמרה שיש עוד מועמדים יהודים שמתמודדים על מושבים בבית הנבחרים. נדלר תמך בהסכם הגרעין האיראני שהביא הנשיא לשעבר ברק אובמה, וטען שהוא סייע למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני.

מלוני הזכירה כי הצביעה נגד, ואמרה שאיראן המשיכה לייצא טרור באזור למרות ההסכם. כל שלושת המועמדים העניקו שבחים נדירים לנשיא לשעבר דונלד טראמפ וליועצו וחתנו, ג'ארד קושנר, על שהביאו את הסכמי אברהם בין ישראל לכמה משכנותיה הערביות.

ג'רי נדלר בית הנבחרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד