כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
ברקע הודעת הניצחון

אחות הרודן אישרה: קים ג'ונג און חלה קשה במהלך משבר הקורונה

קים יו-ג'ונג, אחותו של רודן צפון קוריאה, סיפרה שהיה לו 'חום גבוה'. בשבוע האחרון הוא טען כי צפון קוריאה הצליחה למגר את הנגיף מהמדינה. מומחים במערב הטילו ספק לגבי מניין המתים הנמוך של צפון קוריאה והדיווחים הרשמיים על אפס מקרים מאז יולי

אחות הרודן אישרה: קים ג'ונג און חלה קשה במהלך משבר הקורונה
וירוס הקורונה צילום: Pixabay

צפון קוריאה הכריזה על "ניצחון זוהר" בקרב שלה עם נגיף הקורונה, על רקע הדברים שסיפרה אחותו של הרודן קים ג'ונג און שהוא היה בין אלו שנדבקו בנגיף.

בנאום בפגישה של עובדי בריאות ומדענים בפיונגיאנג בירת צפון קוריאה, קים קרא להקל על ההגבלות ותיאר את מניין ההרוגים הרשמי 74 במספר, כ"נס חסר תקדים בהיסטוריה של קהילת הבריאות העולמית", כך נמסר ביום חמישי בתקשורת הממלכתית של צפון קוריאה.

קים אמר כי "הניצחון שהשיג עמנו הוא אירוע היסטורי ששוב הראה לעולם את גדולתה של המדינה שלנו, את העקשנות הבלתי ניתנת לניתוק של עמנו ואת המנהגים הלאומיים היפים שאנו גאים בהם", כך דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית KCNA.

אחותו קים יו-ג'ונג, האשימה את דרום קוריאה בהתפרצות הקורונה דרך עלוני תעמולה שהוטסו מעל הגבול המשותף בבלונים מדרום קוריאה, והזהירה מפני "תגמול קטלני" אם הדרום לא ימנע מפעילים לשלוח את העלונים"

היא גם אמרה שאחיה נדבק בנגיף הקורונה, ואמרה שהוא היה בין עשרות מיליוני צפון קוריאנים שסבלו מחום. "למרות שהוא היה חולה קשה עם חום גבוה, הוא לא נח לרגע וחשב על האנשים שהוא צריך לטפל בהם עד הסוף לנוכח המגיפה", אמרה אחותו. צפון קוריאה משתמשת במילה "חום" לתאר את נדבקי הנגיף.

צפון קוריאה, מדינה עם תשתית בריאות גרועה, הייתה ערוכה בצורה גרועה להתמודדות עם התפרצות גדולה, והתעקשה שלא מצאה מקרה אחד של הנגיף בשנתיים הראשונות של המגיפה.

מאז מאי השנה, המדינה דיווחה על כ-4.8 מיליון מקרים של "חום" בקרב אוכלוסייתה המונה 26 מיליון, אך זיהתה רק חלק קטן מהם כקורונה, אולי כדי להימנע מיצירת זעקה ציבורית ובגלל היעדר ערכות בדיקה.

מומחים במערב הטילו ספק לגבי מניין המתים הנמוך של צפון קוריאה והדיווחים הרשמיים על אפס מקרים חדשים מאז ה-29 ביולי. במדינה יש את אחת ממערכות הבריאות הגרועות בעולם, עם בתי חולים לא מצוידים, מעט יחידות טיפול נמרץ, וללא תרופות או חיסונים לטיפול בנגיף.

צפון קוריאה דחתה הצעות בינלאומיות לקבל חיסונים, אם כי לא ברור אם קים ואישים בכירים אחרים במפלגת השלטון חוסנו. בנאום שעל פי הדיווחים היה עמוס בניבולי פה, קים יו-ג'ונג חזרה על טענות מופרכות לפיהן הנגיף חדר למדינה באמצעות חפצים שנשלחו מדרום קוריאה דרך בלוני הליום.

"בובות דרום קוריאניות עדיין מפיצות עלונים וחפצים מלוכלכים לשטח שלנו. אנחנו חייבים להיות קשוחים ולהתמודד עם זה", אמרה. אך מומחים הציעו הסבר אמין יותר להתפרצות, לטענתם הנגיף חדר לצפון קוריאה לאחר שפתחה מחדש לזמן קצר את גבולה עם סין להכנסת סחורה בינואר האחרון, הנגיף התפשט לאחר מצעד צבאי והתכנסויות גדולות אחרות באפריל.

קורונה בדיקת קורונה צפון קוריאה דרום קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד