י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מחכה לילד שייצא מהחיידר? כבה את המנוע

מידי יום, הורים רבים ממתינים לילדיהם מחוץ לתלמוד תורה, בכדי לאסוף אותם הביתה • מסתבר שהמפגש יכול להיות מסוכן • קמפיין: "כבו את המנוע ברכב בזמן ההמתנה"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

רגע המפגש בין ההורה לבין הילד החוזר מבית הספר מהווה סיכון. הסיבה: זיהום האוויר הנגרם כיון שבשטח ההמתנה מחוץ למוסד ממתינים רכבים רבים עם מנועים דלוקים.

"שריפת הדלקים במנוע בהמתנה היא לא יעילה, וכשהורה משאיר את הרכב מונע רבע שעה, וכמעט תמיד גם כשהמזגן מופעל, העומס על המנוע הוא גבוה יותר, ולכן הרכב פולט יותר מזהמי אוויר מאשר במצב של נסיעה," הסביר לעיתון 'מעריב' פרופ' דוד ברודאי מהפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון ומומחה לזיהום אוויר.

לדבריו, "נקודות ההורדה והאיסוף בבתי הספר או בגני הילדים הן אזורים שבהם רוב האוכלוסייה היא של ילדים. מעבר לעובדה שמדובר באוכלוסייה רגישה יותר למחלות בכלל ולמחלות נשימה בפרט, אז הילדים הם נמוכים וקרובים יותר לגובה של מקור הזיהום - אגזוז הרכב. מכאן הם נושמים אוויר שהוא רווי יותר בזיהום."

בעקבות כך, הקואליציה לבריאות הציבור יצאה בימים האחרונים בקמפיין הקורא להורים לכבות את המנוע ליד מוסדות החינוך. ליאורה אמיתי, מנהלת העמותה אמרה: "כאשר הורים ממתינים לילדים ברכב, נוצר זיהום אוויר מקומי שאליו הילדים נחשפים באופן יומיומי".

על פי מחקרים שאספה העמותה, מסוכן כפליים לילדים, כיוון שריאותיהם עדיין ממשיכות להתפתח.
ילד מנוע חיידר המתנה הורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד