ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הצהרות מעודדות

מועמדת לראשות הממשלה בבריטניה: "הבוס שלי שמר שבת - למדתי ממנו"

המתמודדת לראשות המפלגה השמרנית בבריטניה ליז טראס, הבטיחה "לחסל את נגע האנטישמיות". ההבטחות שלה כוללות גם הצהרה שבריטניה תעשה כל שביכולתה כדי לעצור בניית נשק גרעיני באיראן. וגם: סיפור על ההתרשמות מהבוס האורתודוקסי שהיה לה

מועמדת לראשות הממשלה בבריטניה: "הבוס שלי שמר שבת - למדתי ממנו"
חרדים בלונדון. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בעת ביקורה בבית כנסת ליד מנצ'סטר, שרת החוץ של בריטניה דיברה על נחישותה להבטיח שכל בתי הספר והאוניברסיטאות יהיו בטוחים ליהודי בריטניה. ההבטחות שלה כוללות גם הבטחה שבריטניה תעשה כל שביכולתה כדי לעצור בניית נשק גרעיני באיראן.

לדבריה, בריטניה עובדת עם בעלות ברית כדי לבלום את התמיכה האיראנית לג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, ששיגר יותר מ-1,000 רקטות במימון איראן נגד ישראל בסוף השבוע שעבר.

היא התחייבה להעביר רפורמת סלולר שישמחו את המבקרים הבריטים בישראל, גב' טראס אמרה שהיא רוצה לראות תעריפים זולים יותר ממה שיש כיום. המחיר שמשלמים בריטים שמגיעים לישראל לדקת שיחה יכול להגיע עד 3 פאונד, (12 שקל לדקה) כולל לקבל שיחות כשהם בישראל, מחירים מופקעים מאד, גם עבור הודעות טקסט וגלישה באינטרנט.

גב' טראס אמרה כי חיובים כה גבוהים הם בבירור "מחסום לעשיית עסקים", ו"כל העניין של עסקאות סחר הוא שמורידים חסמים מהסוג הזה, וזה משהו שאני תמיד מתלהבת לעשות".

במבט לאחור על החברות ארוכת השנים שלה עם חברי הקהילה היהודית, היא אמרה: "גדלתי בלידס, שם יש קהילה יהודית גדולה והיו לי הרבה חברים יהודים בבית הספר אחד החברים הקרובים שלי עבר בסופו של דבר לתל אביב, ראיתי אותו לא מזמן כשהייתי בביקור רשמי, נפגשתי איתו והוא עכשיו סוכן פטנטים בתל אביב".

היא סיפרה לעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle, כי לאחר שעזבה את אוניברסיטת אוקספורד, היא עבדה בחברת הגז 'של' בחטיבה שעסקה בטיפול בחוזים לגז טבעי נוזלי, שם הבוס היה יהודי אורתודוקסי שומר תורה מצוות.

היא אמרה: "הוא היה הבוס הכי טוב שהיה לי אי פעם והשפיע עלי מאוד. אני זוכרת שבעבודה זה היה מצוין בחורף, כי הוא היה יוצא מוקדם כל יום שישי. בקיץ הוא היה שם עד הרבה יותר מאוחר. זו הייתה אחת החוויות הראשונות שלי כשראיתי כיצד ניתן לשלב חיים יהודיים בחיי החברה וזה באמת הרשים אותי עד כמה הוא היה גאה בדתו".

בריטניה ליז טראס אנטישמיות בבריטניה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד