ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
החרדים צוהלים

בשבת: מינויו של מתן כהנא כסגן השר לשירותי דת יפוג

מינויו של מתן כהנא לתפקיד סגן השר לשירותי דת לפני כ-90 יום, עומד לפוג בשבת | מי ימלא את מקומו ומתי ימונה מועמד חדש | כל הפרטים

בשבת: מינויו של מתן כהנא כסגן השר לשירותי דת יפוג
מתן כהנא צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בשבת הקרובה, ה- 13 לאוגוסט, צפוי סגן השר לשירותי דת מתן כהנא לסיים את תפקידו כסגן לשירותי דת. התפקיד יישאר ללא שר או סגן שר בפועל בעקבות היציאה לבחירות והרכב הממשלה הפריטטי.

כהנא כזכור, פרש ערב פיזור הכנסת מתפקידו כשר וכיהן כסגן השר אחרי שניסה להתמנות מחדש לשר ולא הושג לכך רוב בהצבעה בכנסת. מי שכיהן כממלא מקום השר היה נפתלי בנט מתוקף תפקידו כראש הממשלה.

כעת, בחלוף 90 יום מאותה העת לא יוכל נפתלי בנט להמשיך בתפקיד או להתמנות שוב כממלא מקום, כך שעם סיום תפקידו של בנט גם המינוי של מתן כהנא כסגן השר יפוג, ללא אפשרות למנות שר או סגן שר במקומו.

יאיר לפיד גם לא יכהן כממלא מקום השר לשירותי דת, משום הרכב הממשלה הפירטטי הקבוע בחוק, כאשר תיק הדתות נמצא בידי גוש בנט בממשלה ולא ניתן למנות שר מהמחנה הקודם (כפי שהיה בקדנציה הקודמת, הכרעה של בג"צ בעניין מינוי שר המשפטים. א.ק).

כך למעשה, מינויו של כהנא יפוג והוא יהפוך לחבר כנסת מן המניין, עד לאחר הבחירות אז יושג הרוב למנות שר מחליף, כנראה בממשלה הבאה שתוקם, עד אז את המשרד בפועל ינהל מנכ"ל המשרד גל שם טוב עד לאחר הבחירות בתקווה שתורכב ממשלה.

מתן כהנא השר לשירותי דת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד