כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מסתערבים הסתבכו בקלנדיה • שלושה פלסטינים נהרגו

יחידת מסתערבים שהגיעה לעצור מבוקש נקלעה לעימותים עם מאות פלסטינים • כוח צה"ל חילץ את היחידה, ובמהלך המבצע נהרגו שלושה פלסטינים • צפו בוידאו

הפרות הסדר בקלנדיה הבוקר
הפרות הסדר בקלנדיה הבוקר

שלושה פלסטינים נהרגו בעימות עם כוחות צה"ל ומשמר הגבול במחנה הפליטים קלנדיה דרומית מזרחית לרמאללה, שהחל במבצע מעצר שקיימו הכוחות במחנה.

15 פלסטינים נוספים נפצעו, שישה מהם קשה. הנשיאות הפלסטינית גינתה את הריגתם של השלושה.

כוח מיחידת המסתערבים של משמר הגבול הגיע למחנה כדי לעצור מבוקש. על פי הדיווחים הפלסטיניים, הכוח נכנס למחנה בשני כלי רכב מסחריים שנשאו לוחיות זיהוי צהובות. הכוח זוהה והחל עימות שבו השתתפו לדברי אנשי מג"ב מאות רבות של פלסטינים שתקפו את הכוחות, שהשליכו אבנים ולבנים לעבר הכוח. כוח צה"ל הגיע למקום כדי לחלץ את כוח מג"ב, והכוחות ביצעו ירי ברובה קל וכן באש חיה.

גורמים בצה"ל מדגישים כי לא אירעה הסתבכות בפעילות כוחות הבטחון בקלנדיה. לאחר שהמבוקש נעצר התקיימה הפרת סדר אשר כוחות הבטחון פעלו לפזרה.



מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך פעילות לילית של כוחות הביטחון למעצר מבוקש בקלנדיה, דרומית מזרחית לרמאללה, התפתחה הפרת סדר אלימה ביותר של מאות רבות של פלסטינים שתקפו את הכוחות. מפרטים ראשונים, כוח צה"ל שאבטח את הכוח המבצע פעל לחילוצו, ומשחשו כוחות הביטחון סכנה ממשית לחייהם פתחו בירי לעבר התוקפים. על פי דיווח ראשוני עולה כי במהלך הפעילות נהרגו שני פלסטינים ונפצעו פלסטינים נוספים. המבוקש, פעיל טרור, נעצר והועבר לחקירת כוחות הביטחון. נסיבות האירוע יתוחקרו".

מלשכתו של יו"ר הרשות אבו מאזן נמסר: "שרשרת הפשעים הישראלים והמשך הבנייה בהתנחלויות מהוות מסר ברור לאמיתות כוונותיה בנוגע לתהליך השלום".

דוברו הוסיף כי למעשים הללו יהיו השלכות שליליות ודרש מהממשל האמריקני להתערב בכדי למנוע את קריסת המאמצים הבינלאומיים בכל הנוגע לתהליך השלום.

גם ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה פרסם הודעת גינוי חריפה.

בשבוע שעבר נורה למוות אזרח פלסטיני ג'נין מג'ד לחלוח בן 20, שניים נוספים נפצעו קשה ושני חיילי צה"ל נפצעו קל במהלך פעילות מעצר מבוקשים של צה"ל במחנה הפליטים בג'נין. כוח צה"ל מגדוד "נצח יהודה" וכוחות מג"ב הגיעו לג'נין לטובת פעילות מעצר מבוקשים פלסטינים. במהלך הפעילות התפתחה במקום הפרת סדר המונית נגד הכוחות, שכללה עשרות פלסטינים שהחלו להשליך אבנים, רימונים מאולתרים וכן מטעני חבלה לעבר הכוחות.

תקרית נוספת שאירעה בתחילת החודש שעבר נפצע בעיירה דורא בדרום הר חברון נורה מועתז א-שראונה בן 19, הוא פונה לבית החולים בחברון שם מת מפצעיו.


מסתערבים הסתבכות קלנדיה הרוגים פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד