כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

משעמם באופוזיציה: בוז'י הרצוג יתמודד מול יחימוביץ'

במפלגת העבודה נערכים לקרב על ראשות המפלגה: כבל והראל חזרו בהם מכוונתם להתמודד, והכריזו על תמיכה בהרצוג • "יחימוביץ' לא תביא את המפלגה לשלטון"

הוג. צילום: קובי הר צבי
הוג. צילום: קובי הר צבי

השמועות שנפוצו במהלך התקופה האחרונה על כוונתם של כמה וכמה אישים במפלגת העבודה לרוץ לקרב על ראשות המפלגה, מול היו"ר המכהנת שלי יחימוביץ', מסתכמות לבסוף במועמד אחד בלבד - יצחק בוז'י הרצוג.

מתברר, כי למרות שמלכתחילה התכוונו להתמודד בעצמם, קיבלו חברי הכנסת איתן כבל והראל מרגלית החלטה - להצטרף ולתמוך בח"כ הרצוג, ולהגדיל בכך את סיכויי זכייתו.

הבוקר (ב) כינס הרצוג מסיבת עיתונאים, בה הודיע על כוונתו להתמודד. לצידו התייצבו כתומכים חברי הכנסת כבל ומרגלית.

ההודעה עצמה נמסרה בצורה 'חווייתית' - תחילה נכנס הרצוג נושא בידיו שלט ובו "אנחנו ננצח". דקות אחדות חלפו והשניים האחרים נכנסו כשהם מודיעים "נעבוד בשבילך כאילו זו מערכת הבחירות של כל אחד מאיתנו".

הפריימריז עצמם ייערכו ב-21 לנובמבר הקרוב.

"ההחלטה של כבל ומרגלית מוכיחה שותפות ומנהיגות", אמר ח"כ הרצוג, והוסיף: "החלטנו לאחד כוחות יחד כי הבנו שהמפלגה צריכה הנהגה חדשה. לדאבוני, יחימוביץ' לא תביא את המפלגה שוב לשלטון. העבודה תחת יחימוביץ' נכשלה. הימין הפסיד את הבחירות ולמרות זאת הצלחנו לגרד רק שליש מהקולות. המפלגה הפכה למפלגה של איש אחד ושבענו ממופעים של איש אחד. אינני מתכוון לרוץ לתפקיד יו"ר האופוזיציה אלא להנהגת המדינה".

ח"כ כבל אמר: "החלטתי לעשות את הדבר הנכון בעת הזאת, החלטתי שלא ה'אני' אעמוד במרכז אלא ה'אנחנו'. יש כאן אמירה חשובה וחזקה ש'אנחנו' מכתיבים את העניינים במפלגה ולא ה'אני'. אם אני משווה את המפלגה של רבין ב-92' כשהיה ראש הממשלה לבין 2013 של שלי, אני לא מצליח למצוא מכנה משותף בין התקופות".

"עם שלי יחימוביץ' יש לנו תקרת זכוכית שלא נצליח לפרוץ. המפלגה הפכה למפלגה סגורה ומסוגרת שעבורה 15 מנדטים הם הישג עצום. המפלגה צריכה להיות מפלגה שמניפה את כל הדגלים. היא כיום אינה כזאת, ותחת הנהגת יחימוביץ' היא גם לא תהיה. דגל מדיני לא קיים, שוויון בנטל לא קיים, דת ומדינה לא קיים. הרצוג שיש לי איתו לא מעט ויכוחים הוא אדם שיש דברים שאי אפשר לקחת ממנו, הוא מדבר בגובה העיניים ויש לו עמדות".

ח"כ מרגלית אמר, כי לדעתו "מפלגת העבודה התרחקה מציבור גדול של אנשים שזה היה הבית שלהם. המפלגה איבדה את האמירה המדינית כדי להוביל קו ברור שישלב אלטרנטיבה אמיתית. מפלגת העבודה צריכה להיות מפלגה שנותנת אלטרנטיבה. לשלי יש זכויות שהביאה את הכעס של השיח הכלכלי למרכז הבמה, אבל אלטרנטיבה לא בונים מכעס. הדבר שקרה תחת הנהגתה של יחימוביץ' הוא פילוג. הרצוג יודע לשחק יחד".

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', מיהרה לברך את חברה לסיעה הרצוג על החלטתו להתמודד. "הוא מועמד ראוי", הוסיפה.

מי שמיהר להודיע על תמיכתו בה הוא ח"כ נחמן שי. "הגעתי למסקנה כי נכון להעניק לשלי מנדט מחודש להוביל את מפלגת העבודה", אמר ח"כ שי. "אני שותף למסר האידיאולוגי-ערכי הן בתחום המדיני והן בתחום החברתי-כלכלי. זאת הדרך הנכונה למדינת ישראל כיום".
מפלגת העבודה הרצוג יחימוביץ בחירות כבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד