י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

איחוד בראשון לציון: חב"ד וברסלב יתמכו בש"ס

הישג לש"ס בראשון לציון, שהשיגה את תמיכתה של חב"ד, המונה יותר מאלף משפחות בעיר • התמורה: במקום השלישי ישובץ בנימין זילברשטרום • ובמי תתמוך 'דגל'?

דרע. צילום: פלאש 90
דרע. צילום: פלאש 90



הישג מפלגת ש"ס בראשון לציון, בראשות היו"ר הרב אריה כהן: המפלגה סגרה עם חסידות חב"ד בעיר על איחוד הרשימות.

קהילת חב"ד דומיננטית מאוד בראשון לציון, ותחת חסותה מוסדות רבים ובתי חב"ד שפעילים בכל שכונה ושכונה.

בתמורה לתמיכה, ישובץ במקום השלישי ברשימת ש"ס בנימין זילברשטרום, מנה"ל הת"ת של חב"ד בעיר.

במקום השני ברשימה משובץ מאיר עקיבא, פעיל מוכר בראשון ומי שנלחם למען דיור ציבורי בעיר.עקיבא היה במקום השני לפני ששובץ שם ג'אמיל, בקדנציה הקודמת.

גם קהילת ברסלב בהנהגתו של הרב שלום ארוש הודיעה באופן רשמי על תמיכה בתנועת ש"ס, לאחר פגישתם של הרב ארוש והרב אריה כהן בשבוע שעבר.

השניים מכירים עוד מתקופת הקירוב של הרב כהן. בסוף השבוע צפויים להתפרסם גם מכתבי תמיכה של רבני חסידות ברסלב ברשימה המאוחדת.

התופעה המעניינת ביותר היא הצטרפותם של הצעירים בעיר לתמיכה בתנועת ש"ס, בקדנציה האחרונה הקים הרב אריה כהן בראשון לציון מדרשיות ומועדוני נוער כמעט בכל שכונה, ומשתתפים בפעילות השוטפת למעלה מ-700 צעירים חילונים ומתחזקים שמתנדבים להצלחת התנועה בעיר. לדבריהם, הם פועלים מתוך הכרת הטוב לפעילותו.

4 מתמודדים על 3 מנדטים

שלושה מנדטים יש לציבור החרדי במועצת העיר, ולא פחות מארבעה מתמודדים על קולותיהם של הציבור החרדי בבחירות הקרובות.

בבחירות הקודמות רצו בבחירות המקומיות שתי מפלגות חרדיות, תנועת ש"ס בראשותו של הרב אריה כהן, ותנועת ה' בראשותו של משה יהושע שקיבלה את תמיכת דגל התורה. התוצאה: ש"ס – 2 מנדטים, ה' – מנדט אחד.

על פי התוכנית היה אמור משה יהושע לערוך רוטציה עם נציג דגל יואב יעקב, איש 'כסא רחמים'. לאחר שהרוטציה לא כובדה - הסירה דגל את תמיכתה ברשימה.

באשר לש"ס, כפי שכבר דווח בעבר, זמן קצר לאחר הבחירות הדיח אלי ישי, אז יו"ר ש"ס, את הרב אריה כהן מראשות הרשימה, והעביר אותה לשמואל ג'אמיל. תפקיד סגן ראש העיר נותר בידיו של הרב כהן, אך תיק החינוך והתרבות החרדית הועבר לג'אמיל.

עם חזרתו של דרעי לזירה החליט להחזיר את הרב כהן לראשות התנועה בעיר. בראיון לעיתון המקומי 'גל גפן' הבהיר ג'אמיל שאם כך יקרה, הוא יפרוש מש"ס ויקים מפלגה עצמאית. בפנייה שלי אליו הבהיר בשעתו כי עדיין לא התקבלה ההחלטה.

אלא שבישיבת ההזדהות בעיריה הכריז ג'אמיל על רשימה עצמאית בשם "אור ראשון".

גם משה יהושע הכריז על רשימה משל עצמו, רשימה בשם "משה יהושע ראשון בעשייה".

ובמי תומכת 'דגל'?

מפלגה נוספת שמתחרה על קולו של הבוחר החרדי והמסורתי בראשון היא מפלגתו העצמאית של שמעון טרבלסי, יהודי דתי ופעיל שכונות במשך שנים שרץ בבחירות הקודמות תחת מפלגת ח"י וזכה במנדט.

לאחר הבחירות הקודמות נרשמו מגעים בינו לבין ג'אמיל, אז יו"ר ש"ס בעיר, לשיתוף פעולה ולצירופו לרשימת ש"ס.

ג'אמיל הפגיש את טרבלסי עם אלי ישי, אך בסופו של דבר הרעיון לא יצא לפועל.

הפעם, די במפתיע, החליטה 'דגל התורה' לחבור אליו, כשמספר 2 שלו יהיה איש דגל יואב יעקב. בדגל בטוחים כי יקבלו את שני המנדטים, אולי יותר מכך, שכן בפעם הקודמת גירד טרבלסי את המנדט השני - הגם שבסופו של דבר נפל על חודם של קולות. יחד עם קולות דגל הם משוכנעים להגיע להישג מרשים.

נכון לעכשיו רץ הציבור החרדי בארבעה ראשים. האם הראשים הללו יחזיקו מעמד עד לקו הסיום? ימים יגידו.
ראשון לציון רשימה ש''ס חב''ד ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד