י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ההורים בכו בדיון: "עיריית בני ברק פוגעת בילדים בשביל אינטרסים"

הורים לילדים מיוחדים תובעים מעיריית בני ברק: תנו לילדינו ללמוד במוסדות 'עזר מציון' המתאימים להם, ואל תכפו עליהם לעבור ל'עלה' • "האמהות ישבו בבית המשפט ודמעו, זה כאב בלתי נתפס של משפחות שמתמודדות עם ילדים מיוחדים" • העירייה: "הגענו להסדר"

צילום: שטורעם
צילום: שטורעם



לא בכל יום מגיעה קבוצת הורים לילדים מיוחדים לבית המשפט בתביעה נגד עיריית בני ברק. השבוע זה קרה: שלושה מתוך 13 ילדים התארגנו והגישו עתירה, לאחר שקיבלו לכך היתר מדיין נודע בבני ברק. שאר ההורים הצטרפו לעתירה בכל לב, חלקם אף הגיע לבית המשפט לדיון ראשון שנערך השבוע.

ראשיתו של המעשה: החלטה של עיריית בני ברק, להעביר קבוצה של ילדים בעלי פיגור בינוני ממוסד של 'עזר מציון' למוסד של 'עלה'. ההורים נזעקו מרה נגד ההעברה, ונאבקו בחודש האחרון באמצעים הדלים שעמדו לרשותם נגד ההחלטה. לטענתם, ב'עזר מציון' זוכים ילדיהם לטיפול מסור ואיכותי, ואילו ב'עלה' היחס נופל בהרבה והילדים הלומדים שם אינם מרוצים.

אמש פנה אלי אחד ההורים וסיפר על דמעות שנשפכו מעיני אמהות שנכחו בדיון ועל כאב לב גדול.

פניתי לעיריית בני ברק וקיבלתי הבהרה, בשעות הלילה, לפיה נערכה פגישה בלשכתו של ראש העיר אברהם רובינשטיין והצליחו להגיע להסדר עם ההורים.

פניתי בשנית להורים, ושמעתי מהם כי שלושה הורים אכן קיבלו מענה והילדים שלהם הוכנסו למוסד אליו רצו - 'עזר מציון', אך כל השאר עדיין לא משובצים במקום המועדף עבורם. לטענת ההורים סיבות 'לא ענייניות' הביאו לשיבוץ ילדים אלו, בעוד ששאר הילדים לא טופלו.

פגיעה בילדים מיוחדים בשביל אינטרסים?

בשיחה עם אחד מההורים הוא מסביר את הבעיה שנוצרה.

"קיימים שני סוגים של מעונות יום, האחד של 'עלה', והשני של 'עזר מציון'. בשנת תשע"ג למדו הילדים בעלי דרגת פיגור בינוני, במוסדות עזר מציון. מדובר במעונות יום שיקומיים לגילאי 2-3 הנמצאים באחריות העירייה. לקראת השנה הבאה קיוו ההורים להמשיך במסגרת עזר מציון, הפעם במסגרת של גן, לא מעון, מתוקף חוק חינוך חובה, כשהעיריה היא זו שמשבצת.

"אלא שלא כך החליטה המפקחת מטעם העיריה על הנושא, שהעבירה את הילדים הסובלים מפיגור בינוני ל'עלה', ורק את הסובלים מפיגור קל – הותירה ב'עזר מציון'. ההורים משוכנעים שמאחורי השיקול עמדה העובדה שהתקציב שמקבלים על ילדים עם פיגור בינוני גבוה יותר מהתקציב לבעלי פיגור קל, ולדעתם הסיבה היא הקשרים של מנהלי מוסדות מסוימים עם העירייה. בעירייה כמובן מכחישים מכל וכל את הטענה, ומדגישים כי החלטת המפקחת התקבלה משיקולים מקצועיים בלבד".

"איך שיקולים מקצועיים? אם המפקחת, בפגישה שנערכה איתה בעירייה, הודתה לנו שהיא לא טרחה ללכת ולבדוק את טיב המוסדות, כי היא ידעה תמיד שעזר מציון מתעסק בציוד רפואי ובאמבולנסים וכאלו ולא בחינוך?" – תוהה ההורה עמו שוחחתי.

לדברי ההורים, "ה'פשרה׳ הקיימת שמוזכרת בעתירה שעזר מציון מקבל את ילדי ה׳פיגור קל׳ בלבד, לא זו בכלל שאיננה נכונה עובדתית (ישנם לפחות 3 ילדים פיגור בינוני שהעירייה הפנתה ל'עזר מציון' עקב קשרים אישיים) אלא גם לא עושה צדק עם ההורים לילדים ׳בינוניים׳ שרוצים ומגיעה להם אלטרנטיבה ולא להיות שבויים במוסד בו אינם חפצים".

אמש, לאחר הפגישה בלשכת ראש העיר, שבתי ושוחחתי עם אחד מההורים. לדבריו, מלבד שלושת ההורים שסודרו כרצונם, כל השאר בוכים מרה על ילדיהם ש"לא נותנים להם להתפתח היכן שמשקיעים באמת". עם העירייה הם ייפגשו בבית המשפט. "אם היית רואה שורה של אמהות יושבות ודומעות, ואת הכאב בכמויות בלתי נתפסות של המשפחות שמתמודדות עם ילד מיוחד ולא מבינות למה פוגעים בעתיד ילדיהם בשביל שיקולים צרים, היית מבינה את המצוקה", הוא מסיים בכאב.
ילדים מיוחדים פיגור עלה עזר מציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד