ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
אביו של האלוף במיל'

בגיל 96: הלך לעולמו שר החינוך לשעבר

שר החינוך לשעבר ואביו של עמוס ידלין, לשעבר ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, הלך לעולמו. היה מחלוצי ההתיישבות בנגב וממובילי תנועת העבודה, בן 96 במותו. "אתם ממשיכים את דרכו בשליחות הציבורית שלכם"

בגיל 96: הלך לעולמו שר החינוך לשעבר
נשיא המדינה עם אהרן ידלין צילום: בית הנשיא

אהרן ידלין, מבכירי מפלגת העבודה בעשרות השנים האחרונות, הלך לעולמו בגיל 96. אהרן ידלין היה שר החינוך בממשלת רבין הראשונה וחתן פרס ישראל למפעל חיים בשנת 2010, הוא הלך לעולמו בקיבוץ חצרים שבנגב שם התגורר. הלווייתו תתקיים בחצרים ביום ראשון בשעה 17:30.

בתפקידו כשר החינוך, אהרן ידלין הנהיג יום לימודים ארוך בבתי ספר בעיירות פיתוח ובאזורי מצוקה, כולל מפעל הזנה ממלכתי ללא תשלום.

בנו הוא, אלוף במיל' עמוס ידלין שהיה ראש אמ"ן, ספד לו הבוקר: "אבא שלנו האהוב, אהרן ידלין, הלך לעולמו, מנהיג בכוח אישיותו וערכיו, מחלוצי ההתיישבות בנגב, ממובילי תנועת העבודה, דבק בשוויון, בציונות ובערך האדם, מחנך ומורה, איש חכם וצנוע שפיו וליבו שווים. בן 96, צלול וחד, נפרד מאיתנו בשנתו".

נשיא המדינה בוז'י הרצוג ספד לו: "‏כואב את הפרידה על אהרן ידלין ז"ל. יותר מכל דבר, היה אהרן ידלין מר חינוך. לצד היותו מראשי תנועת העבודה וההתיישבות העובדת בישראל, איש חזון ומעשה, היה אהרן מחנך ומורה בכל רמ"ח איבריו".

"עשייתו רבת-השנים בכנסת ובממשלה למען חינוכם ועתידם של ילדי ישראל תהווה לו אנדרטה חיה לשנים קדימה. ‏בחייו זכה בפרסים רבים - ובהם פרס ישראל, אך יותר מכל זכינו אנחנו בו ובתרומתו. אהבתי והערכתי אותו מאוד. תנחומיי למשפחתו ובהם ידידי בנו אלוף (מיל') עמוס ידלין ולכל אוהביו ומוקירי זכרו. יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה יאיר לפיד ספד לו: "מדינת ישראל נפרדת היום מאהרון ידלין איש אדמה ורוח. חתן פרס ישראל, שר חינוך ואיש ציבור בכל רמ"ח אבריו. ידלין, שהוביל את התפיסה שחייבים לשים את החינוך בראש סדר העדיפות של מדינת ישראל, דאג לעתיד הילדים והשקיע את מיטב שנותיו בחינוך, היה ממייסדי בית ברל שממשיך את דרכו בלימודי ההוראה".

"בשם ממשלת ישראל ומדינת ישראל אני שולח ניחומים וחיבוק לכל משפחת ידלין, לעמוס ורותם היקרים, זכיתם לאב וסב שנים רבות, לדוגמא ומופת ואתם ממשיכים את דרכו בשליחות הציבורית שלכם. יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ספד: "אני מבקש להביע את צערי העמוק על פטירתו של אהרן ידלין ז״ל, מדור המייסדים של מדינת ישראל, שהלך היום לעולמו. אהרן התמסר לבניין הארץ עוד בטרם הקמת המדינה, בתרומתו להקמת יישובים בנגב כדי להכלילו בשטחה של המדינה היהודית העתידה לקום. הוא היה שר חינוך נמרץ, זוכה פרס ישראל, איש ציבור אמיתי שהחזון הציוני פיעם בו. אני מוסר את תנחומיי למשפחתו. יהי זכרו ברוך".

עמוס ידלין ידלין יצחק הרצוג מפלגת העבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד