י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סוריה: ירי צלפים על שיירת פקחי האו"ם

אש נפתחה לעבר פקחי האו"ם שהיו בדרכם לאזור שהופצץ בנשק כימי • מוקדם יותר, נורו פצצות מרגמה למלון בו השתכנו הפקחים • הטלויזיה הסורית מאשימה את המורדים

גופות בסוריה
גופות בסוריה

שיירת צוות פקחי האו"ם שנשלחה לסוריה כדי לבדוק את הטענות על שימוש בנשק כימי כלפי אזרחים, ספגה היום (ב) בשעות הצהריים אש. השיירה הייתה בדרכה לאתר בו בוצע שימוש בנשק כימי בפרברי דמשק בשבוע שעבר - כאשר הותקפה.

רשת הטלוויזיה אל ג'זירה דיווחה, כי בעקבות ירי הצלפים הוקפאה פעילותם של הפקחים, וכי הם פונו לאחד המחסומים שהקים הצבא הסורי באזור. במקביל, נשלחו כלי רכב חלופיים עבור אנשי האו"ם וכוחות סיוע.

דובר האו"ם מסר: "אש מכוונת נורתה כמה פעמים" לעבר צוות הבדיקה. בדיווח לא נאמר אם מישהו נפגע באירוע.

מוקדם יותר, עם יציאת הפקחים לאזור המתקפה, נורו 2 פצצות מרגמה לעבר המלון בו השתכנו הפקחים בשכונה יוקרתית בדמשק.

הטלוויזיה הסורית דיווחה כי טרוריסטים (מורדים) הם שעומדים מאחורי הירי. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א מסרה כי שלושה בני אדם נפצעו מפגיעת הפצמ"רים.

מוקדם יותר נמסר כי משטר אסד וכוחות המורדים הסכימו להפסקת אש כדי לאפשר לצוות הפקחים לאסוף ראיות במקום בבטחה. למרות האישור שנתנה סוריה לפקחים, גורמים בממשלות במערב מתחו ביקורת על משטר אסד, בטענה שנתן את האישור מאוחר מדי. צלם של סוכנות הידיעות אי-פי סיפר שראה את אנשי צוות האו"ם עושים דרכם לאתר כשהם לובשים אפודי מגן.
פקחים או''ם אפודי מגן נשק כימי אסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד