ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מזרח תיכון חדש

לראשונה: העיתונות הסעודית והאמירתית מגנה את התקפות הג'יהאד על ישראל

בעקבות מבצע 'עלות השחר' עיתונאים ואנשי אקדמיה רבים בסעודיה, איחוד האמירויות הערביות ובחריין גינו את ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי בעזה על הירי על ישראל | לדבריהם: הג'יאהד האסלאמי בפלסטין הוא כלי משחק בידי איראן

לראשונה: העיתונות הסעודית והאמירתית מגנה את התקפות הג'יהאד על ישראל
סיכום מבצע עלות השחר צילום: דובר צה"ל

על פי מספר דיווחים וציוצים שתורגמו על ידי המכון לחקר התקשורת במזרח התיכון (MEMRI), עיתונאים במדינות המפרץ כמו סעודיה, איחוד האמירויות ובחריין, לגלגו על מנהיגים פלסטינים על "המניפולציה שלהם בעניין הפלסטיני" ולגלגו על איראן על פחדנותה באיומים ריקים להשמדת ישראל, תוך שהם מנצלים ארגוני טרור בעזה על חשבון אזרחי עזה.

האינטלקטואל הסעודי, טורקי אל-חמד צייץ בטוויטר: "ברור שאם פעם עימות כלשהו בין ישראל לארגונים הפלסטיניים היה מושך תשומת לב עולמית וערבית ומעורר גל של כעס על ישראל, היום זה לא מזעזע את רוב הערבים. רוב מדינות העולם. יתרה מכך, אפילו תחושת סולידריות אנושית עם הפלסטינים הפכה נדירה ומביכה, מה שמעלה את השאלה, מדוע? האם זה כך ומי אשם?".

עוד כתב, "האם זה בגלל שהצד הפלסטיני המוביל את העימות כאן הוא ארגון איסלאמיסטי קיצוני שפעילותו כפופה לפקודות מאיראן, המבקש לקצור הישגים דיפלומטיים במשא ומתן על הגרעין בווינה? או שמא זה כי זו תוצאה של הכישלונות המצטברים של המנהיגים הפלסטינים לאורך ההיסטוריה בטיפול בעניין הפלסטיני? או שכל התשובות נכונות?".

"אני מאמין שהסיבה העיקרית היא חוסר האמון בכל המנהיגים הפלסטינים והמניפולציה שלהם בעניין הפלסטיני. מנקודת המבט של הערבים והעולם, כבר ברור שהמנהיגים הללו מבצעים מניפולציות בעניין הפלסטיני, מתוך אינטרס אישי וממניעים דיפלומטיים, כלכליים ואפילו אישיים, ושהנושא הפלסטיני לגמרי לא קשור לזה. העניין הפלסטיני הפך לקלף מיקוח בידיהם של ארגונים ומדינות אלה ואחרות שבראשן עומד משטר האייתוללות האיראני".

העיתונאי הסעודי טארק אל-חאמיד לעג לאיראן על כך שהיא לא רק מאיימת איומים ריקים "למחוק את ישראל מהמפה", אלא גם מנצלת את עזה כדי לתקוף את ישראל ולאחר מכן מאפשרת בשמחה לתושבי עזה לסבול מהתוצאות.


קריקטורה ביומון הסעודי Al-Iqtisadiyya: איראן צועקת "אני אשחרר את ירושלים" תוך שהיא מציגה לישראל פתק המציין כי היא לא צריכה להאמין להצהרותיה

"בזמן שישראל מכה את הג'יהאד האסלאמי בפלסטין בעזה בצורה ממוקדת, עם חיסולים ומעצרים ממוקדים, מפקד כוח קודס האיראני, אסמאעיל קאאני, הכריז שחיזבאללה מסוגל למחוק את ישראל מהמפה כשיגיע הזמן, השאלה המופנית כאן למפקד כוח קודס ולכל חברי ההתנגדות המרושעת היא: מתי 'יגיע הזמן' להסיר את ישראל מהמפה ומהעולם, ומדוע לא לעשות זאת עכשיו בתגובה לתקיפה של ישראל על עזה ובמיוחד נגד תנועת הג'יהאד האיסלאמי הפלסטינית?"

ב-6 באוגוסט ציטטה הטלוויזיה האיראנית את מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי, שאמר בפגישה עם מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נח'אלה, ששהה בימים האחרונים באיראן, כי "הישראלים שוב ישלמו מחיר כבד על פשעים שעשו לאחרונה" לפיכך כותב העיתונאי הסעודי, "המינימום שניתן לומר על ההצהרות האיראניות הללו על ישראל הוא שעסקינן בהזיה דיפלומטית ושיווק אשליות למשרתים של איראן, שהחליטו לא להשתמש בשכל הישר שלהם ולהעריך את האירועים לפי מילים, ולא מעשים".

"המלחמה בעזה היא לא הראשונה, וגם לא האחרונה. אבל זה מוכיח כמו כל פעם שאיראן מנצלת את עזה ומנצלת את לבנון, כדי לחזק את ידה במשא ומתן עם המערב. כולנו יודעים שאיראן לא ירתה כדור אחד לעבר ישראל, והיא גם לא תעשה זאת כדי להגן על עזה או לבנון, אנו עומדים בפני הזיה דיפלומטית איראנית שזרעה רק הרס באזור במשך ארבעה עשורים, בין אם בעזה, לבנון, סוריה או תימן - שלא לדבר על גודל האסון בעיראק. המצב הזה ישתנה וההזיה הזו תסתיים רק כשאיראן תשלם את המחיר האמיתי על פשעיה באזורנו".

העיתונאי הסעודי הבכיר עבד אל-רחמן אלראשד, לשעבר עורך היומון הסעודי המשפיע "אל-שרק אל-אווסט" ומנכ"ל הטלוויזיה "אל-ערביה" כתב: "מצפן האירועים הוא כדלקמן. תושבי עזה תמיד ישלמו את המחיר, אבל איך צריך להבין את הקרב? זה תלוי בצד של מי אתה, בעד או נגד איראן? הג'יהאד האיסלאמי הוא ארגון פרוקסי איראני, בדיוק כמו חיזבאללה, והחות'ים בתימן, הפלסטינים לא מעניינים אותם".

"טהרן רצתה להניע את המשא ומתן בווינה על פרויקט הגרעין האיראני, אז חיזבאללה תקף את שדה הגז כריש עם המל"טים שלו, והג'יהאד האסלאמי ירה את הטילים שלו".

האקדמאי של איחוד האמירויות, עבד אל-חאלק עבדאללה, ציין את אותה נקודה כמו אל-ראשד, והצביע על כך שאיראן חזרה על הצהרות "להתמודד עם פשעי ישראל" במשך 40 שנה, אך לא נקטה בשום פעולה.

היומון "אל-ערב" באיחוד האמירויות גינה את הג'יהאד האסלאמי בעמוד הראשון, וכתב כי מכיוון שאיראן פחדנית מכדי להתעמת ישירות עם ישראל, "עזה היא המוצא היחיד לתגובה איראנית. זה שוב הפך לזירה לחיסול חשבונות בין איראן לישראל, כאשר האזרחים הפלסטינים הם אלה שמשלמים את המחיר".

העיתונאי הבחרייני, אמג'ד טהא, תקף את הג'יהאד האסלאמי בפלסטין על הריגת שלושה ילדים בעזה: "אנו מגנים ומבקרים בחריפות את ירי הטילים של הטרוריסטים של תנועת הג'יהאד האסלאמית הפלסטינית, הסרטון למטה מראה בבירור כיצד שיגור טיל איראני דרך תנועת הג'יהאד האיסלאמי נכשל, הטיל נפל ארצה וכתוצאה מכך התרחש הטבח בג'בליה, והילדים נרצחו".

מבצע עלות השחר קריקטורה איחוד האמירויות בחריין סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד