י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"לא עבד כלום"

צפו: מנהל חרדי נדקר על ידי עובד ערבי שפוטר

מנהל חרדי של מפעל מזון במונטריאול נדקר ביום חמישי על ידי עובד ערבי שפוטר. העובד עזב ללא ויכוח, ישב בחוץ כשעתיים ואמר למנהל שהוא מחכה שחבר יאסוף אותו. לפתע הוציא מספריים ודקר את המנהל | צפו

צפו: מנהל חרדי נדקר על ידי עובד ערבי שפוטר
רגע הדקירה צילום: באדיבות המצלם

עובד ערבי שפוטר ממפעל מזון כשר בבעלות חרדי במונטריאול שבקנדה, הגיע למפעל בסביבות השעה 9:30 בבוקר יום חמישי האחרון ודקר את המנהל החרדי, וזאת לאחר שפוטר. אך לא ברור אם האירוע היה פשע שנאה.

העובד הגיע למפעל הטורטיות לאחר שהתקבל לעבודה באמצעות משרד כוח אדם, כך אמר בעל החברה יהושע דייטש בראיון ל-Hamodia.

דייטש, יליד בורו פארק, פתח את המפעל לפני שנתיים במונטריאול, לדבריו, החברה שלו, המייצרת את הטורטיות שארוזות תחת מותגים של חברות אחרות, היא מפעל הטורטיות הכשר היחידי בעולם בבעלות יהודית.

"אנחנו שוכרים עובדים דרך חברת כוח אדם הזאת על בסיס ביקוש", אומר דויטש, שהחברה שלו מעסיקה כ-15 עובדים "לעתים קרובות יש לנו אנשים שנכנסים ומתחילים לעבוד, אם הם לא טובים, הם נשלחים הביתה".

דייטשאומר שהעובד המסוים הזה נשלח לעבוד במחלקת האריזה, אבל התברר כ"בדיחה מהשנייה הראשונה, הוא המשיך להתרוצץ, הלך לשירותים כל שתי שניות, הלך לחדר הפסקת הצהריים, הוא לא עשה שום עבודה, הוא רק שיחק".

דויטש מספר שכשעה לאחר שהעובד התקבל לעבודה, "המנהל שלי אמר לו, 'אין יותר עבודה בשבילך כאן. לך הביתה'", והעובד עזב ללא ויכוח. עם זאת, אומר דייטש, העובד ישב בחוץ כשעתיים, ואמר למנהל שהוא מחכה שחבר יאסוף אותו.

לפתע, בתקרית שתועדה במצלמות האבטחה, הוציא העובד זוג מספריים מכיסו ודקר ללא מילים את המנהל ממש מתחת לעינו. "היו לו ניסים", אומר דייטש, שסירב למסור את שמו של המנהל שלו. "הראייה שלו בסדר. יש לו כמה סיבוכים, אבל הכל יהיה בסדר הוא שוחרר מבית החולים, הרופא אמר לו שהוא בר מזל".

דייטש אומר כי התוקף, ערבי כבן 20, לא אמר שום דבר אנטישמי, ו"נראה נורמלי לחלוטין עד הפיגוע". לא ברור אם ההתקפה הזו נבעה משנאה, או סתם מקרה של עובד ממורמר על פיטוריו.

המספריים בהם השתמש התוקף

דייטש אומר שהוא מאמין שייתכן שהתוקף "תכנן פיגוע כלשהו", בהתחשב בכך שהתוקף מעולם לא היה רציני לגבי רצונו לעבוד בפועל, והיו לו זוג מספריים בכיסו. אבל דייטש מדגיש שזה "רק ניחוש". הוא לא בטוח אם התוקף הביא את המספריים לעבודה, או שהם שייכים לחברה. אירוע זה, אומר דייטש, צריך לשמש אזהרה למעסיקים.

"כשאתה נפטר מעובד, אתה אף פעם לא יודע מי הוא יכול להיות. אתה צריך להיות מאוד זהיר". דייטש מספר שבעקבות האירוע הזה, הוא ערך הסדר חדש עם משרד התעסוקה שמספק עובדים עבור החברה. "אם עובד יפוטר זמן קצר לאחר קבלתו לעבודה, המשרד אחראי לאסוף אותו להרחיק אותו".

דקירה חרדי מונטיראול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד