י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חבוש במסכה שחורה | צפו

ניו יורק: סופר שעורר את זעמם של המוסלמים - נדקר

בעקבות ספרו "פסוקי השטן", סופר הודי נדקר במהלך הרצאה בניו יורק שהעביר בפני מאות אנשים. החשוד במעשה נעצר. ספרו של הסופר עורר סערה לאחר שהנביא מוחמד הוצג בו באור שלילי

ניו יורק: סופר שעורר את זעמם של המוסלמים - נדקר
רגע הדקירה בניו יורק צילום: צילום מסך

הסופר ההודי סלמאן רושדי בן ה-75, נדקר אתמול (שישי) בניו יורק בזמן הרצאה שהעביר לעיניי מאות אנשים. הוא פונה במסוק לבית חולים, הוא סובל מפגיעות חמורות בגופו. החשוד במעשה נעצר. החשוד הגיח מהקהל חבוש מסכה שחורה, ותקף את רושדי והמראיין שהיו על הבמה.

תגובות מעורבות למתקפה על הסופר סלמאן רושדי הגיעו במהרה בזמן שהוא נלחם על חייו עם מכשיר הנשמה בניו יורק. גורם רשמי מארגון חיזבאללה אמר ביום שבת כי אין לו מידע נוסף על הדקירה. "אנחנו לא יודעים שום דבר על הנושא הזה, אז לא נגיב", אמר הבכיר לסוכנות הידיעות רויטרס בעילום שם.

מנהיגה העליון הקודם של איראן, האייתוללה רוחאללה חומייני, הוציא ב-1988 על צו דתי הקורא למוסלמים להרוג את רושדי בגלל חילול השם על ספרו "פסוקי השטן". החשוד בתקיפה זוהה על ידי המשטרה כהדי מטאר, בן 24 מניו ג'רזי. והואשם בשבת בניסיון רצח ותקיפה.


סלמאן רושדי

מטאר ומשפחתו מגיעים מדרום לבנון, מטאר עצמו נולד בארה"ב. בראיון שנערך איתו לפני שבועות ספורים, אמר רושדי שחייו כעת "נורמליים יחסית" לאחר שחי במחבוא במשך שנים בגלל איומי מוות. הראיון היה אמור להופיע ב-18 באוגוסט, אבל המגזין הגרמני, שטרן אליו התראיין, פרסם אותו בשבת.

רושדי, שהפך לאזרח ארה"ב ב-2016 ומתגורר בעיר ניו יורק, אמר שהוא מודאג מאיומים על הדמוקרטיה בארה"ב.

איראן חיזבאללה הנביא מוחמד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד