י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

כפר יונה: נציגי ש"ס פרשו מהסיעה מחשש להדחה

משה בוארון ואבנר משה, נציגי ש"ס במועצה של כפר יונה, פרשו מהסיעה בשל שמועות עקשניות על כוונת דרעי להדיחם • מקורבי היו"ר: "טרם הוחלט דבר בנוגע לכפר"

המקורבים מודחים, אלי ישי. צילום: קובי הר צבי
המקורבים מודחים, אלי ישי. צילום: קובי הר צבי

המתיחות בין יו"ר ש"ס לשעבר ח"כ אלי ישי לבין יו"ר ש"ס הנוכחי אריה דרעי משפיעה - באופן טבעי - על התארגנויות קטנות של אופוזיציה מקומית בערים שונות, לקראת הבחירות המוניציפאליות. חלקן הקדימו את זמנן באשר התפתחו עוד קודם לקבלת החלטה סופית בידי היו"ר, חלקן מן הסתם תתפוגגנה עם הזמן, ועם אלו שיישארו - תצטרך ש"ס להתמודד בדרך כזו או אחרת.

אחד מהמקומות הרגישים הוא הישוב הקטן כפר יונה, ישוב שהוקם לפני עשרים שנה על ידי הרב יוסף הללויה, בשליחות הגר"ע יוסף, כדי להקים עולה של תורה במקום ובהמשך אף הקים את סיעת ש"ס במועצת כפר יונה.

במהלך השבועות האחרונים סוערים בני המשפחה, זאת בעקבות השמועות העקשניות שהגיעו לאוזנם ולפיהן מתכוון יו"ר ש"ס, אריה דרעי, להדיח את הנציגים הקיימים, יו"ר הסיעה משה בוארון וחבר המועצה אבנר משה.

לדבריהם, מתכוון דרעי להכניס במקומם שני נציגים, הפועלים יחד עם הרב האשכנזי במקום נגד הרב הללויה.

כתוצאה מכך, בישיבת ההזדהות שנערכה במועצה בכפר, הכריזו נציגי ש"ס (2 מנדטים מתוך 11) שבשל הדחתם מתנועת ש"ס הם יוצאים לדרך חדשה תחת סיעת 'אחדות ישראל'.

הטענה הבסיסית של בני משפחת הללויה היא שבשל קרבתם המשפחתית לח"כ אלי ישי נעשתה ההדחה. המעניין הוא כי בשיחה עם לשכת היו"ר דרעי נטען על ידם כי במהלך השבוע תתקיים פגישה בין דרעי לבין הרב הללויה, ובה ייסגרו העניינים, ולפיכך הסערה מקדימה את זמנה, משום שעדיין לא נקבע דבר, ובוודאי לא לגבי הדחתם של החברים הקיימים.

עיון במפת רשימות ש"ס בארץ מעלה, כי במקומות בהם היו נציגי ש"ס הנחשבים לנאמני ישי טובים, לא עלה בדעת דרעי להדיחם, וכאשר ישנה הדחה - היא נעשית מתוך צורך ומלווה בנימוקים ענייניים.
כפר יונה נציגים אלי ישי אריה דרעי הדחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד