י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בן מוות

צפו: מנהיג חמאס בכה: "חבל שנשארתי בחיים"

מנהיג חמאס חאלד משעל, זכור לנו בעיקר מאותו ניסיון התנקשות כושל של המוסד, באמצעות רעל ברבת עמון, בסוף שנות ה-90. בסוף השבוע ערוץ אל-ג'זירה הקטרי הקדיש לו תוכנית שלמה בסגנון "חיים שכאלה", במהלכה הוא הצר על כך שלא הפך לשהיד, ואפילו הזיל דמעות על כך ששרד את ההתנקשות

צפו: מנהיג חמאס בכה: "חבל שנשארתי בחיים"
משעל בקברי הוריו בירדן צילום: רשתות חברתיות ערביות

מנהיג חמאס בחו"ל, ח'אלד משעל, התראיין לערוץ אל-ג'זירה ובכה על כך שניצל מניסיון החיסול לפני 25 שנה. ‏הוא בכה ואמר כי "נגזל ממני הכבוד להיות שהיד". התקשורת המקומית ציטטה את משעל בעת ביקור בקברי הוריו בירדן, משעל  אמר: "אלוקים העניק לי את הביקור, ואני מתפלל לאלוקים שירחם על נפשם של הוריי ויעלה אותם לרמות הגבוהות ביותר של גן עדן".

משעל נסע ביום חמישי האחרון לעמאן, דיווחים בתקשורת המקומית ציטטו מקור פלסטיני כי משעל מתכוון לפגוש "כמה חברים" במהלך ביקורו בבירת ירדן. משעל, המחזיק באזרחות ירדנית, הופיע ביום שישי בביקור בקבר הוריו בבירה עמאן. המנהיג הבולט של תנועת חמאס השולטת ברצועת עזה הגיע לממלכה ביום חמישי, לביקור שאמור להימשך שבועיים. את פניו קיבל בנמל התעופה חבר הלשכה המדינית של חמאס, מוחמד נזאל, שהגיע לפני מספר ימים כדי לפקח על סידורי הביקור.

הביקור של משעל בירדן לא שגרתי, אך גם בשנה שעברה ראש הנהגת חמאס בחו"ל חאלד משעל, הגיע לבירת ירדן על מנת להשתתף בהלווייתו של אחד מבכירי הארגון שמת, איבראהים רושה. איתו הגיע גם איסמאעיל הנייה מנהיג חמאס בעזה. השניים קיבלו אישור רשמי מירדן על מנת להגיע להלוויה מאחר שפעילות חמאס אסורה בשטח ירדן. משעל, ששרד ניסיון התנקשות של המוסד בירדן ב-1997, היה בפעם האחרונה לפני ההלוויה בירדן רק ב-2012 כדי לבקר את אמו שהיתה אז חולה. כאמור בסוף השבוע הגיע שוב משעל לירדן באישור הממלכה.

 

חאלד משעל ירדן חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד