כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ויז'ניץ: "משמים חטפו אברך ודורשים מאיתנו משהו"

האדמו"ר מויז'ניץ בשיחה נוקבת בעקבות פטירתו הטראגית של ר' יוסף ויזל והילד שמילי דוידוביץ • מה אמר האדמו"ר לילדי המנוח? • ומדוע יש לנהוג לפנים משורת הדין?

האדמו"ר מויז'ניץ. צילום ארכיון
האדמו"ר מויז'ניץ. צילום ארכיון



שיחה נוקבת נשמעה בסעודה השלישית בשבת האחרונה, מפי האדמו"ר מויז'ניץ (מרכז חסידי ויז'ניץ) אודות הטרגדיות שפקדו את הציבור החרדי לאחרונה, ובפרט את עדת חסידי ויז'ניץ.

לאחר דברי התעוררות והכנה לקראת הימים הנוראים, ביכה האדמו"ר את האובדן הטראגי של האברך הרה"ח יוסף ויזל ז"ל, אשר בשובו משמחת נישואין, נהרג בתאונת דרכים מחרידה ומזעזעת, והשאיר אחריו ילדי חמד - חלקם פצועים וזקוקים לרפואה שלמה.

"אמנם, המנוח לא היה מבני קהילתנו. ואני בהחלט מודע לעובדה שלא חדלים לרגע לבקש מהציבור לתת ולתת למוסדות ולצדקה וחסד, אך דעו לכם, כי מוכנים לנו בשמים חבילות טובות וככל שנגביר את נתינתו כאן, כך יתנו לנו חבילות טובות מן השמים. יש לנהוג לפנים משורת הדין, כאשר אנו מצויים כעת לקראת ימי הדין, ובכך נזכה כי ינהגו בנו גם לפנים משורת הדין", אמר.

האדמו"ר גם ביכה את המצב וציין את השבוע הקשה שחלף, כאשר ביום שישי לפני קבלת שבת ליוו למנוחות את העלם הצעיר שמואל דוידוביץ ז"ל אשר נפטר באיבו לאחר מחלה קשה. "לדאבוננו רואים שמידת הדין שרויה, על כן כאמור, יש להתחזק במידת החסד לפנים משורת הדין, ובכך ינהגו בנו גם לפנים משורת הדין".

האדמו"ר מינה את גבאי הצדקה הנודע העסקן ר' חיים פליגמן, שירכז את מגבית החירום למען המשפחה, והוסיף ואמר: "לא אומר סכום מסוים אותו חייבים לתרום, אבל זאת אוכל לומר שכל המרבה הרי זה משובח".

לאחר תפילת ערבית והבדלה מפי האדמו"ר, נעמדו מאות החסידים בדוכני ההתרמה שהוקמו ברחבת בית המדרש. וחתמו על הוראת קבע בסכומים נכבדים.

האדמו"ר גם השתתף בניחום האבלים אצל משפחת ויזל, ואמר לבן מנחם מענדל, העומד לפני בר מצוה: "אל תדאג מנדי! אביך יהיה בבר מצוה, אמנם לא נראה אותו אבל הוא יהיה, הקשר שלו תלוי בך! ככל שתתנהג ותלמד יותר טוב לעילוי נשמתו, כך הקשר שלו איתך יהיה חזק יותר".

"כאשר מחבלים חוטפים מטוס ובני ערובה וכו' הם דורשים משהו תמורה, כך כאשר חטפו אותו משמים, זהו סימן ברור שדורשים מאתנו. אנו לא יודעים אמנם מה, אבל ברור שרוצים מאתנו משהו, על כן יש להתחזק בתורה ויראת שמים. אתם עוברים אמנם ניסיון קשה מאוד, אבל אתם צריכים לעמוד בו, ולא ליפול ברוחכם".

החולשה של האדמו"ר

ועוד אצל משפחת ויזל. בקרב חסידי האדמו"ר רווח הסיפור הבא:

"ביום שאירעה התאונה, בבוקרו של יום, שאל האדמו"ר - ששהה אז עדיין בשוויץ למנוחה, האם קרה משהו בישראל? גבאי האדמו"ר הרב יעקב וולצר, השיב בשלילה, שכן לא רצה לצער את האדמו"ר. הוא גם יצר קשר מיד עם יתר הגבאים שנשארו בארץ, וביקש מהם שאם האדמו"ר ישאל אותם אודות אירוע כלשהו, ש'יגידו שלא קרה שום דבר'. הגבאים צייתו ולא שתפו את האדמו"ר בנעשה.

"רק בלילה, התבקשה הרבנית להתקשר לאדמו"ר, כדי לספר לו מה קרה. האדמו"ר לקח את זה מאוד קשה, ולמחרת בתפילת שחרית הוא נראה מאוד חלש, מדוכדך ושבור".

ובחזרה למשפחת דוידוביץ: אברכי הכוללים, תלמידי הישיבות ותשב"ר בבתי החינוך של מוסדות התורה, החינוך והחסד של ויז'ניץ, התבקשו להקדיש את התפילות והלימוד בימי ה'שבעה', לטובת ולעילוי נשמת הילד החביב, 'עולה תמימה' - כהגדרת האדמו"ר מויז'ניץ, שמואל יעקב הכהן ז"ל דוידוביץ, שהיה תלמיד בתלמוד תורה בקרית ויז'ניץ.
ויז'ניץ אסונות ויזל אדמו''ר דוידוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד