ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
כרטיס בכיוון אחד

אין צורך בוויזה: הרוסים נוהרים לסרביה

סרביה הפכה למדינה אליה עברו אלפי רוסים מאז מלחמת אוקראינה רוסיה. הממשלה הסרבית סירבה להטיל סנקציות על הקרמלין, וסרבים רבים תומכים במדיניותה של רוסיה. יותר מ-1,000 חברות שלבעליהן יש דרכונים רוסיים נרשמו בלשכת המסחר והתעשייה של סרביה

אין צורך בוויזה: הרוסים נוהרים לסרביה
דרכון ומטבע רוסי: אילוסטרציה צילום: Pixabay

סרביה הפכה למדינה אליה הגיעו אלפי רוסים, לאחר הממשלה סירבה להטיל סנקציות על הקרמלין, וסרבים רבים תומכים במדיניותה של רוסיה.

ממשלת סרביה גינתה את פלישת רוסיה לאוקראינה, אך היא אינה תומכת בסנקציות נגד הקרמלין. סרבים רבים מרגישים קשר עם רוסיה בגלל השפה הסלאבית והרוסית הקושרת ביניהם, הדת האורתודוקסית המשותפת, ולמלחמה של פוטין באוקראינה יש תומכים אפילו בזרם המרכזי הפוליטי בסרביה. 

על פי ההערכות, 30,000 עד 50,000 רוסים עברו לסרביה מאז סוף פברואר חלקם עם כרטיס לכיוון אחד. אין נתונים רשמיים, אבל מאז תחילת המלחמה נגד אוקראינה, עשרות אלפי רוסים פתחו חשבונות בבנקים סרבים, ויותר מ-1,000 חברות שלבעליהן יש דרכונים רוסיים נרשמו בלשכת המסחר והתעשייה של סרביה.

"בחרתי בסרביה כי היא אחת המדינות הבודדות שבהן עדיין מותר לבעלי דרכון רוסי להיכנס ללא ויזה", אמרה לתאגיד השידור הגרמני DW קטיה חזינה, בת 34 ממוסקבה. "חוץ מזה, כמובן, זה די סכיזופרני שכמתנגדת לפוטין, הגעתי למדינה שבה יש הרבה אנשים שתומכים במשטר ברוסיה", אמר חזינה. "אבל אני משלימה עם זה כי אני יודעת שזה כלום לעומת הקשיים שאנשים שנמלטים מהלחימה באוקראינה צריכים להתמודד איתם".

מלחמת אוקראינה רוסיה סנקציות קרמלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד