ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
המקורבים לצלחת

המעגל הפנימי של פוטין: היורש, הדובר והמנהיג האכזר

עברו חמישה חודשים מאז שכוחות רוסים פלשו לאוקראינה והחלו בהתקפה בלתי פוסקת על שכנתם הקטנה ממנה בהרבה. העיתונות המערבית התמקדה רבות בנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שמנהל את הפלישה ומפקח על ביצועה, אך פוטין לא עובד בכוחות עצמו. יש לו סיוע מגורמים נוספים

המעגל הפנימי של פוטין: היורש, הדובר והמנהיג האכזר
הקרמלין צילום: Pixabay

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מוקף באנשים חסרי רחמים לא פחות ממנו שלהוטים להחזיר את ברית המועצות לשעבר, ולא בוחלים בשום אמצעי. הנה הצצה לשבע הדמויות המובילות במסלול המלחמה של פוטין.

היורש לכאורה

ניקולאי פטרושב בן 71, ראש מועצת הביטחון של רוסיה, הוא היועץ הקרוב ביותר של פוטין, ידידו האישי שיכול בקלות להשתלט על רוסיה לפחות באופן זמני אם פוטין ייכנס לחוסר יכולת לתפקד. פטרושב הוא בעל השפעה רבה בבירוקרטיה בקרמלין והוא אחד האדריכלים העיקריים של דוקטרינת פוטין השואפת להחזיר מדינות מימי ברית המועצות לשעבר כמו אוקראינה לשליטה רוסית.


הדובר המסור

דמיטרי פסקוב בן 54, מזכיר העיתונות של פוטין. פסקוב שימש כדוברו של פוטין מאז 2008. תפקידו הוא למעשה לשקר לתקשורת הרוסית כולל התקשורת העולמית, תוך כיסוי הזוועות שמבצעים פוטין והקרמלין, והוא עושה זאת בהצטיינות יתרה.

הדוברת הנאמנה

מריה זכרובה, דוברת משרד החוץ הרוסי, בגיל 46 היא הדוברת הראשונה בתולדות משרד החוץ של רוסיה ומחזיקה בתפקיד מאז 2015. התדרוכים של זכרובה מלאים בשקרים של פוטין, כמו הצגת אוקראינה כנאצית וזקוקה לשחרור מיידי על ידי הכוחות הרוסיים. היא ארסית בתגובות שלה ולא בוחלת בשום דבר שיכול לקדם את תעמולת הקרמלין.

אשת המדיה

מרגריטה סימוניאן, בת 42 היא מלכת התעמולה של פוטין. באופן רשמי היא העורכת הראשית של RT, רשת ערוצי הטלוויזיה העולמית של רוסיה בשלל שפות, אתרי אינטרנט וחשבונות מדיה חברתית המשדרים לקהל שאינו דובר רוסית באנגלית, ספרדית, צרפתית, ערבית, גרמנית ורוסית. במציאות, סימוניאן אינה עיתונאית RT. היא אשת תעמולה של פוטין, מוקדמת את ערוץ החדשות במימון המדינה שנוצר במטרה לפרסם תוכן פרו-קרמלין כדי להשפיע על קהלים זרים, ובעיקר מערביים.

חובב ההוקי

ארקדי רוטנברג , בן 70, איש עסקים רוסי מיליארדר, חברו של פוטין מאז שנות ה-60. הוא ואחיו, בוריס, פגשו את פוטין בעיר הולדתם סנט פטרסבורג בזמן שלמדו במרכז אימונים לאומנות לחימה רוסית, כיו"ר ההנהלה של הפדרציה הרוסית להוקי קרח, רוטנברג משחק הוקי בקביעות עם פוטין והיה פעם שותפו לג'ודו, ענף ספורט שפוטין מתמחה בו. הוא קיבל חוזי נפט וגז במיליארדי דולרים, רוטנברג הוא הבעלים של יאכטה בעלות ​​38 מיליון דולר, מלון יוקרה ברומא, אחוזה גדולה בסארי - רוסיה, כולל אחוזה באנגליה, וכמה וילות באיטליה ובצרפת.

האוליגרך

ולדימיר פוטנין, בן 61 הוא חבר של פוטין, והאיש העשיר ביותר ברוסיה, על פי הדיווחים הוא שווה 25 מיליארד דולר. פוטנין היה אחד משבעת האוליגרכים הרוסים הגדולים שעזרו לנשיא לשעבר בוריס ילצין ב-1996. ילצין, הפך לנשיא רוסיה הראשון לאחר התמוטטות ברית המועצות ב-1991, אחת התקופות הסוערות והכאוטיות ביותר בהיסטוריה הרוסית. המערב ציפה בנאיביות שרוסיה תהפוך לדמוקרטיה, אך מנהיגים רוסים תכננו להונות את חברות משאבי הטבע הגדולות במדינה ופוטנין היה אחד מהם.

החבר "התרבותי"

סרגיי פבלוביץ' רולדוגין, בן 70, הוא חבר ילדות של פוטין, בוגר הקונסרבטוריון הממלכתי של לנינגרד, רולדוג'ין הוא צ'לן מקצועי המכהן בתפקידים בכירים שונים במוזיקה ואומנויות בסנט פטרסבורג, כולל תיאטרון מרינסקי המפורסם והקונסרבטוריון הממלכתי של סנט פטרסבורג. בעוד שרוב המעגל הפנימי של פוטין מגיע מעולמות הריגול, הרקע האמנותי של רודולגין הוא הכיסוי המושלם לשמירה על חלק מהונו האישי של פוטין של 2 מיליארד דולר המנוהלים באמצעות אחיו של רולדוגין.

המנהיג האכזר

רמזן קדירוב הוא המנהיג האכזרי של המחוז הרוסי בצ'צ'ניה, שפוטין קידם לאחרונה לבכיר בצבא הרוסי כפרס על תפקידו בפלישה לאוקראינה. בדומה לאביו, אחמד קדירוב שנלחם למען עצמאות צ'צ'ניה אך לאחר מכן החליף צד, קדירוב הזוטר הוא תומך מושבע של פוטין. בשנת 2015, הוא היה מעורב ברציחתו של מבקר בולט של בוריס נמצוב שנורה על גשר במוסקבה בזמן שהכין דו"ח על תפקידה של רוסיה בסכסוך בקרים. היום, קדירוב מתכונן לשלוח ארבעה גדודים צ'צ'נים לאוקראינה כדי לסייע בחידוש הכוחות הרוסיים המותשים.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין מנהיג צ'צ'ניה רמזאן קדירוב אוליגרך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד