י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
שערורייה אנטישמית

30 משפחות חרדיות גורשו ממקום הנופש ללא סיבה

שלושים משפחות חרדיות שהגיעו לנופש ביום רביעי האחרון בעיר נוטינגהאם במרכז אנגליה, גילו למחרת היום כי הן מגורשות מהמקום ללא סיבה. לטענת המשפחות, האחראית לא הסכימה לשמוע אותם ואף הודיעה כי הכסף לא יוחזר למשפחות. המשפחות מתכוונות לתבוע את בעלי המקום

30 משפחות חרדיות גורשו ממקום הנופש ללא סיבה
המשפחות החרדיות נזרקו מהקמפוס צילום: באדיבות המצלם

ביום רביעי האחרון הגיעו 30 משפחות חרדיות, תושבות לונדון, לעיר נוטינגהאם במרכז אנגליה כשעתיים וחצי נסיעה מהבירה. המשפחות התאקלמו במקום, פרקו ארגזים תיקים ומזוודות במשך כמה שעות, חשבו שהגיעו אל המנוחה ואל הנחלה והלכו לישון.

למחרת בבוקר הם גילו כי מנהלי המקום הפרו את הסיכום איתן לפיו כל הקמפוס כולו יעמוד אך ורק לרשות המשפחות החרדיות במשך שבועיים, אך בהגיען הן גילו שבמקום שוהים סטודנטים, וכשפנו לברר את העניין הם לא קיבלו יחס. הקמפוס הגדול משמש כמעונות לסטודנטים, ועל פי הסיכום אף סטודנט לא היה אמור להימצא במקום.

מנהלת המקום הודיעה למארגן הנופש ביום חמישי בבוקר שהוא מוזמן להגיע בשעה 13:00 לישיבה דחופה, לאחר שהגיע באיחור של שלוש דקות לפגישה, חטף צעקות מהנוכחים מדוע העז "לאחר". מנהלת המקום הוציאה את ההסכם ביניהם, והודיעה לו "שהילדים החנו את האופניים במקום בו הם לא אמורים להיות, אי לכך ההסכם הופר והיא דורשת מהמשפחות לעזוב את המתחם במיידי".

מארגן הנופש ניסה להסביר שאף אחד מהסטודנטים לא היה אמור להיות במקום לפי ההסכם ביניהם, וכל המתחם אמור להיות ריק מאחר והוא הושכר רק למשפחות החרדיות שהגיעו מלונדון במרחק של שעתיים וחצי נסיעה, הוא אף ביקש לתת להם הזדמנות נוספת להסביר לילדים איפה להחנות את האופניים, אך לא היה עם מי לדבר וזו התעקשה שהמשפחות תעזובנה את המתחם במיידי.

המשפחות היו בהלם, חלקן השכירו את הבית שבו הם מתגוררים בלונדון למשפחות אחרות, ולא היה להן לאן לחזור, ניסיון נוסף לבקש יותר זמן, או לנסות להגיע לאיזה שהוא הסדר לא צלח, מנהלי המקום החליטו להעיף את המשפחות החרדיות מהמקום ללא סיבה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חלק מהמשפחות חזרו לביתן בסופו של דבר, וחלק אחר נסע למקומות אחרים לנפוש מאחר והן לא יכלו לחזור לבית בלונדון מאחר והבית הושכר למשפחות אחרות. אחד מבעלי המשפחות שהיה במקום והתאכזב מאוד, מספר ל'בחדרי חרדים' את שאירע: "הגענו למקום הנופש ביום רביעי אחר הצהריים, עבדנו במשך זמן רב לפרק את כל הארגזים, את המזוודות ואת התיקים, חתיכת עבודה, הלכנו לישון, התעוררנו בבוקר וגילינו שהמקום לא ריק כפי שהובטח לנו, אלא סטודנטים נמצאים בקמפוס, והמקום הפך להיות לא מתאים למשפחות חרדיות".

"הסתובבו סטודנטים בלבוש שלא מתאים לחרדים, והתחיל להיות לא נעים, הבנו שאנחנו לא יכולים להישאר פה כי הילדים שלנו לא יכולים להסתובב במקום, ניסינו לפנות להנהלה ולהבין למה הפרו את הסיכום, המקום היה אמור להיות ריק, אך לא היה עם מי לדבר, הם מצאו תירוץ עלוב של חניית אופניים במקום לא נכון".

עוד הוא מספר ל'בחדרי חרדים': "אם הם היו אומרים לנו לטפל בעניין של חניית האופניים היינו מורים לילדים להחנות את האופניים במקום המיועד, אבל זה ילדים, המון המון ילדים אז הם החנו את האופניים במקום לא נכון, בגלל זה לזרוק אותנו מהמקום? ועוד לא להחזיר לנו את הכסף? גם אם בהסכם היינו אמורים להחנות את האופניים באיזה מקום מסוים, לזרוק 30 משפחות עם המון ילדים ללא סיבה מוצדקת זה רק אנטישמיות, אנחנו לא יודעים מה גרם להם לקום בבוקר ולהחליט לזרוק אותנו, אך זה מה שקרה הילדים בכו ומאוד מאוד הצטערו עוגמת נפש גדולה מאוד".

הוא סיפר כי לא היה להם ברירה והם החליטו לא לנסות להתעקש אלא לעזוב "בסופו של דבר מכיוון שהיו שם סטודנטים לא יכולנו להישאר שם, זה לא מתאים לאווירה, זה לא מתאים למשפחות חרדיות, בלית ברירה ארזנו את הכל מחדש, המון ציוד במשך שעות, הזמנו הובלה על חשבוננו וחזרנו הביתה".

חלק מהמשפחות מצאו מקום אחר לנפוש, ומי שיכל חזר הביתה שלו בלונדון. "הגענו הביתה ב-01:30 בלילה, זה לפנות בוקר של יום שישי, נאלצנו לפרוק את הציוד בלילה מכיוון שהיינו חייבים את הציוד לשבת, עוגמת נפש גדולה שאין כדוגמתה, יש עורך דין שמטפל בדבר הזה, אנחנו בהחלט נתבע אותם על עוגמת הנפש וגם על אי קבלת הכסף חזרה ונדרוש פיצויים בהתאם".

 

לונדון משפחות חרדיות אנטישמיות בבריטניה חופשה חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד